جزئیات مسیرهای ارتباط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از بهترین مسیرهای ارتباط بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری وزارتخانه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی استفاده از ظرفیت و پتانسیل اعضای هیئت علمی است.

به گزارش خبرآنی، محمدعلی زلفی گل در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی از بهترین مسیرهای ارتباط صنعت و دانشگاه است. اگر فناوری‌های جدید را در اختیار خود نداشته باشیم و در صنایع به آنها بی‌توجهی کنیم به راحتی قدرت خود را در جهان از دست خواهیم. کشورهای پیشرفته در دنیا با استفاده از علم و فناوری قدرت خود را افزایش داده‌اند؛ زیرا به دنبال استفاده از قدرت نرم و ارزان هستند تا بتوانند با استفاده از علم و فناوری به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کنند.

زلفی گل با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و صادرات علم و فناوری هم اکنون در دنیا جاذبه زیادی دارد و سرمایه بشری و سرمایه‌های اجتماعی امروز به تبع علم و فناوری اهمیت پیدا کرده است، گفت: اکنون بسترهای مناسبی برای ارتباط بین دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری و صنایع مختلف به وجود آمده است تا بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه پایدار کشور استفاده کنیم. تشکیل انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها هم فعال شده تا با استفاده از ظرفیت صنعتگران، دانشجویان و متخصصان صنعتی، بسترهای دانش بنیان را ترویج کنند.

وی با تاکید بر اهمیت پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: با حضور دانشجویان در پارک‌های علم و فناوری، ارتباط صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه فرصت‌های مطالعاتی را به وجود آورد تا این فرهنگ جدید در کشور به صورت مادام العمر نقش خود را ایفا کند.

او با بیان اینکه امروز کشورهای پیشرفته در دنیا مسیر خود را از طریق استفاده از علم و فناوری دنبال می‌کنند تا متفکران کشورهای پیشرو در این زمینه بتوانند با مزیت‌سازی به علوم و فنون پیشرفته جدید دست پیدا کنند، تصریح کرد: حضور اعضای هیات علمی در صنایع و وزارتخانه ها و دستگاه‌های اجرایی خود به خود ارتباط بین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را باصنایع مختلف رقم می‌زند و در واقع مدیران همرسان بین دانشگاه و صنعت خواهند بود.

زلفی گل با تاکید بر حضور دانش آموختگان ممتاز دکترا در بهترین دانشگاه‌های کشور، گفت: خوشبختانه با اذن مقام معظم رهبری اجازه پیدا کردیم که دانش آموختگان دوره دکترا به جای سربازی امریه پسا دکترا بگذرانند. معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، بحث تور فناوری، دستیار فناوری و امریه فناوری و پسا دکتری فناوری را مطرح کرد.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.