چه تعداد آواره سوری در سال جاری میلادی به کشورشان بازگشته‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی به نقل از روسیاالیوم، منابع وابسته به سازمان ملل به آمار آوارگان سوری که به کشورشان بازگشته اند، اشاره کردند.

طبق اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد سه هزار و ۱۲۱ آواره سوری در ۸ ماهه نخست سال جاری اردن را ترک کردند تا به کشور خود بازگردند. طبق این آمار ۵۳۹ آواره طی ماه گذشته اردن را ترک کردند و به سوریه بازگشتند.

بر اساس این گزارش ،۲۴ هزار و ۳۸۳ آواره سوری از اردن، مصر، لبنان، ترکیه و عراق در سال ۲۰۲۳ به سوریه بازگشتند. همچنین در سال ۲۰۲۲، تعداد آوارگان سوری که از کشورهای مختلف به سوریه بازگشته اند به ۵۰ هزار و ۹۶۶ نفر بود.

در سال ۲۰۲۱ این آمار ۳۵۶۲۴ و در سال ۲۰۲۰ این آمار ۳۸۲۳۵ و در سال ۲۰۱۹ این آمار ۹۴۹۷۱ نفر بوده است. مجموع آوارگان سوری از سال ۲۰۱۶ تا پایان ماه گذشته به سوریه بازگشتند ۳۷۸ هزار و ۲۴۳ نفر بوده که ۶۷ هزار و ۸۶۰ نفر آنان از اردن بودند.

اردن از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میزبان بیش از ۱.۴ میلیون آواره سوری است و از این تعداد حدود ۶۵۵ هزار نفر در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت نام کرده اند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن ماه گذشته گفت: فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، اولویت اصلی است که اردن برای تحقق آن به همکاری با همه طرف‌ها ادامه خواهد داد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.