«کتاب در مسیر قرار»خاطرات ۸۰رزمنده هیئت خادم الشهدا قم رونمایی شد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، در همایش بزرگ هیئت خادم الشهدا قم که شامگاه جمعه در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد، از «کتاب در مسیر قرار» خاطرات ۸۰ رزمنده هیئت خادم الشهدا قم رونمایی شد.

«در مسیر قرار» کتابی است به نویسندگی سید هادی سعادتمند از رزمندگان دفاع مقدس و از خانواده معظم شهدا که در این کتاب، ۸۰ رزمنده دفاع مقدس عضو هیئت خادم الشهدا قم، در سفر راهیان نور خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف بیان کردند.

یدالله حسینی مسئول هیئت خادم الشهدا قم گفت: بعد از عملیات بدر، ترکش به سر و تیر به بدنم خورده بود و نفس‌های آخر را می‌زدم که با خدا گفتم اگر کاری از دست ما بر نمی‌آید حاضر به شهادت هستم اما این امر محقق نشد و پس از جنگ به این موضوع فکر کردم که اگر بعد از شهدا نبودیم چه کسانی راوی رشادت‌های شهدا بودند.

وی افزود: وقتی عراق به ما حمله کرد خرمشهر و سوسنگرد را تصرف کرد و برای رسیدن به تهران هم تلاش می‌کردند که رزمندگان در میدان حاضر شدند و اجازه پیشروی به دشمنان را ندادند که بسیاری از آنان امروز جانباز هستند.

مسئول هیئت خادم الشهدا قم ابراز داشت: باید دعا کنیم که خداوند توفیق دهد پیام رسان های خوبی برای شهدا باشیم و رشادت‌های آنان را برای نسل آینده بازگو کنیم.

سید هادی سعادت طلب نویسنده کتاب «در مسیر قرار» نیز در این مراسم بیان داشت: هیئتی بودن یعنی هر کجا کار هست تو هم آنجا هستی و جامعه رزمندگان، هیئتی بوده و هستند.

وی افزود: رزمنده ای نباید باشد که روایتش ثبت نشود و این شب‌ها؛ شب خاطره و فرصت خوبی است که رزمندگان دفاع مقدس خاطرات آن دوران را برای انتقال به نسل جدید بازگو کنند.

وی بیان داشت: جمعی از رزمندگان قمی پای کار آمدند و کتاب «در مسیر قرار» ماحصل بیان خاطرات آنان در یک سفر راهیان نور است و نسل جدید نیز در عرصه طراحی و صفحه آرایی در کنار این عزیزان تلاش کردند و این اثر تولید شد.

سعادت طلب تاکید کرد: باید تلاش شود تا این کتاب به دست جوانان برسد تا آنان با مطالعه این اثر گوشه‌ای از دوران دفاع مقدس را لمس کنند و با آن روزگار آشنا شوند.

در این همایش تمامی شمارگان نسخه اول برای وقف در گردش کتاب در مدارس استان قم به فروش رفت.

تجلیل تعدادی از خادمان هیئت خادم الشهدا نیز بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم بود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.