خروج سیب از بروجرد ممنوع است

خبرآنی/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: خروج سیب از بروجرد ممنوع است.

جواد گودرزی امروز ۲۰ شهریورماه در حاشیه جلسه ساماندهی خرید سیب پادرختی که در سالن جلسات اداره جهاد کشاورزی بروجرد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هرساله به دلایل مختلفی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد میوه‌های درختان سیب، قبل از برداشت پای درختان می‌ریزند و به این سیب‌ها، سیب‌های پادرختی یا درجه ۳ یا صنعتی گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: این سیب‌ها قابلیت فروش به‌عنوان سیب تازه خوری و انبار کردن را ندارند و فقط قابل استفاده در صنایع تبدیلی مثل تولید پوره، ترشک و لواشک، سرکه سیب و. هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: فروش این سیب‌ها یکی از دغدغه‌های باغداران عزیز شده و می‌بایست راهکاری برای فروش این سیب‌ها اندیشیده شود.

گودرزی اضافه کرد: در این میان، یک سری افراد سودجو، به‌عنوان واسطه اقدام به خرید این سیب‌ها با قیمت بسیار پایین از باغدار کرده و همان سیب‌ها را با قیمت بالاتر از شهرستان خارج کرده و در اختیار کارخانجات استان‌های دیگر قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: به همین منظور جلسه‌ای با همکاری ادارات مربوطه (تولیدات گیاهی، باغبانی، تنظیم بازار، صنایع تبدیلی) و همچنین مساعدت و همکاری ادارات فرمانداری، دادستانی، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت، رفع موانع تولید، تعاون روستایی، اتحادیه تعاون روستایی و نیروی انتظامی شهرستان بروجرد و کارخانجات مربوطه تشکیل شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: در این جلسه مقرر شد باواسطه‌های خرید سیب از باغداران در سطح شهر برخورد قانونی شده و از خروج سیب از شهرستان جلوگیری شود.

گودرزی اظهار کرد: همچنین سیب‌های پادرختی باغداران در هر مقداری، با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار (۳۵۰۰ تومان) توسط ادارات تعاون روستایی و اتحادیه خریداری شده و در اختیار کارخانجات داخل شهرستان قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

بروجرد ممنوع

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.