به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، رگولاتر اینترنت استرالیا موتور جستجوهای اینترنتی مانند گوگل و بینگ را وادار می کند تا گام هایی برای جلوگیری از اشتراک گذاری محتوای کودک آزاری اتخاذ کنند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند.
جولی اینمن گرنت کمیسیونر e-Safty استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد شرکت های بزرگ این صنعت به درخواست دولت پیش نویس قوانین جدیدی را تهیه کرده اند که موتورهای جستجو را ملزم می کند اجازه ندهند چنین محتوایی در نتایج دوباره ظاهر شوند.
همچنین طبق این قوانین قابلیت های هوش مصنوعی به کار رفته در موتورهای جستجو نباید نسخه های مصنوعی از همان محتوا را تولید کنند. نسخه های مصنوعی محتوا نیز به عنوان «دیپ فیک» شناخته می شوند.
اینمن گرنت در این باره می گوید: استفاده از هوش مصنوعی مولد به سرعت افزایش یافته و تصور می کنم تا حدی جهان را شگفت زده کرده است.
قانون مذکور نمونه ای از تحولاتی است که با ورود انبوهی از محصولات که به طور اتوماتیک محتوای مشابه واقعیت تولید کنند، چشم انداز رگولاتوری و حقوقی مربوط به پلتفرم های اینترنتی را تغییر می دهند.
به گفته اینمن گرنت پیش از این گوگل ( متعلق به شرکت آلفابت) و بینگ( متعلق به مایکروسافت) یک پیش نویس از قانون را تهیه کرده بودند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در بر نمی گرفت، بنابراین از آنها خواسته شد آن را بازنویسی کنند.
او در این باره افزود: هنگامیکه بزرگترین شرکت های این صنعت اعلام کردند هوش مصنوعی مولد را در قابلیت های موتور جستجویشان ترکیب می کنند، ما یک پیش نویس حقوقی تهیه کردیم که اکنون برای اهداف فعلی کارآمد نیست. بنابراین از شرکت های بزرگ خواستیم تا پیش نویس دیگری تهیه کنند.