راه‌اندازی ۱۱۰ شعبه سیار تعزیرات برای نظارت بر بازار

به گزارش سرویس‌خبری مهر، احمد اوصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در ابتدای حضور خود در سازمان اعلام کردم برای تحول در سازمان تعزیرات راهبردهای ۸ گانه تدوین شده‌اند گفت: اولین راهبرد حضور مؤثر و مستمر تعزیرات در بازار و نظارت بر آن بود.

وی ادامه داد: براساس این راهبرد برنامه عملیاتی اجرا شد و بارها اعلام کرده‌ایم نظارت بر بازار بر عهده اتاق اصناف و وزارت جهاد کشاورزی است اما سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به شکایات است و در حلقه نظارت بر بازار اگر بازرسی، کشف، تخلفات و رسیدگی به این تخلفات را مدنظر قرار دهیم سازمان تعزیرات در حلقه نهایی قرار دارد.

اوصانلو با بیان اینکه سازمان تعزیرات در کنار سایر دستگاه‌ها وظیفه نظارت بر تخلفات را برعهده دارد گفت‌: در دهه ۷۰ و اوایل تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی وظایفی برعهده داشته است اما با تصویب قوانین جدید وظایف سازمان تعزیرات حکومتی کاهش یافته است و یا وصف اینکه سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارد اما
در راستای نظارت بر بازار گشت‌های سیار و خشونت توسعه یافته‌اند و شاهد حضور میدانی رؤسای شعب در میدان هستیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به جای آنکه رؤسای ما در شعب بنشینند و منتظر وصول گزارش باشند خودشان در میدان حضور دارند و بر همین اساس قرارگاه نظارت بر بازار و شعب مهم و ملی تشکیل شدند و وظیفه این شعب رسیدگی به مشکلات کلان ملی و در سطح میدانی است.

وی گفت: تعداد شعب گشت نسبت به دوره‌های گذشته افزایش چند ده برابری داشته است در عید سال گذشته قریب به ۵۵ هزار گشت مشترک داشته ایم.

اوصانلو درباره راهبرد دوم گفت: تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان تعزیرات حکومتی یکی دیگر از راهبردهای سازمان بوده است در دوره‌های گذشته دسترسی مردم به سازمان تعزیرات حکومتی از وزارت صمت، سازمان حمایت و اتاق اصناف بود و امکان گزارش از طریق سازمان تعزیرات وجود نداشت اما در دوره جدید و در راستای برنامه تحولی یکی از اقدامات مثبت صورت گرفته سامانه ثبت شکایات الکترونیکی و اخذ شکایات مردمی ایجاد شده است و به محض اینکه مردم در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند پرونده تشکیل و به شعبه ارجاع می‌شود و شعبه موظف به شروع رسیدگی‌ها و صدور حکم است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت شکایات الکترونیکی بصورت کاملاً رایگان شکایت خود را در سامانه ثبت کنند.

وی گفت: از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با کمبود شدید تجهیزات و کادر اداری مواجه بوده‌ایم ۲۱۰ شهرستان‌ها فاقد اداره تعزیرات بودند اما امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه بتوانیم به اهداف خود برسیم سامانه خود را به شعب متصل کنیم.

اوصانلو تصریح کرد: در راستای افزایش بهره‌بری شعب شاخصی تعریف شد و تعدادی از شعب فقط به سیار اختصاص یافت و تاکنون ۱۱۰ شعب سیار افتتاح شده‌اند و هدف گذاری سازمان ایجاد ۲۰۰ شعبه سیار است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با ایجاد شعب ملی موفق به اثرگذاری بسیاری شدیم و اثر آن در اجرای احکام کاملاً مشاهده شد به لحاظ آمار عملکردی در دو سال گذشته یک میلیون و ۴۰۵ هزار فقره وارد شده که در دو سال آخر دولت قبل یکی میلیون و و ۱۸۷ هزار پرونده بوده است یعنی در دو سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده ۱۸ درصد افزایش یافته است همچنین در دو سال اخیر یک میلیون و ۴۰۹ هزار فقره پرونده نیز در سال گذشته مختومه شده است و دو سال آخر دولت قبل یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرونده مختومه شده است.

وی گفت: در پنج ماه گذشته فقط در شهر تهران ۶ هزار پرونده بیشتر از نمونه مشابه سال گذشته دریافت کرده‌ایم همچنین در دو سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان فقط از حیث تخلف صنفی وصولی داشته ایم در حالی که در دو سال اخر دولت قبل این رفتم ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین میزان وصولی در حوزه بهداشت در دو سال گذشته ۶۸ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال بوده درحالی که در دوره مشابه دو سال آخر دولت قبل ۲۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.