بیکاری فارغ‌التحصیلان، شاخص اصلی ارزیابی در حوزه اشتغال‌/ راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل

خبرآنی/کرمان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیکاری فارغ التحصیلان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی ما در حوزه اشتغال در سال جاری است.

محمود کریمی بیرانوند شامگاه ۳۰ مردادماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کرمان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تحسین اقدامات این استان در حوزه اشتغال در سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته نرخ بیکاری استان کرمان کمتر از میانگین کشوری بوده و آمار بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی افزایش یافته است. همچنین حدود ۱۱۱ درصد تعهد اشتغال استان در سال گذشته محقق شده است.

او تاکید کرد: در سال جاری باید این تلاش‌ها، هماهنگی‌ها و هم افزایی‌ها چند برابر شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: سامانه رصد اشتغال کشور هر روز به‌روز می‌شود. شفافیت، نظارت و سیاستگذاری از اهداف این سامانه است.

او با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری و تاکیدات وزیر اظهار کرد: بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی ما در حوزه اشتغال در سال جاری است.

کریمی بیرانوند اولویت وزارت کار در مشاغل خانگی را بازار اعلام کرد و در ادامه توسعه بازار مشاغل خانگی، بهادادن بیشتر به اشتغال تعاونی‌ها و آموزش از جمله رویکردهای این وزارتخانه برشمرد.

او عنوان کرد: جنس کارگروه‌های اشتغال در سال جاری آموزشی و فرهنگی باشد و مراکز فرهنگی در کنار دستگاه‌های اقتصادی مسئولیت قبول کنند.

کریمی در پایان از راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل خبر داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.