تهیه جدولی از نیازها و اولویت‌ها برای اجرای برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان

معاون سیاست‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان گفت: برای این منظور نیازهای هر استان احصاء شده است.

به گزارش خبرآنی، مهدی الیاسی امروز در اولین جلسه برنامه برش استانی در اقتصاد دانش‌بنیان که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، افزود: یکی از اتفاقات مهم قانون جهش تولید دانش‌بنیان این است که استاندار هر استان به عنوان مسؤول توسعه زیست بوم اقتصاد دانش‌بنیان است؛ چرا که با این امر می‌توان از ظرفیت‌های استانی در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بهره برد.

وی با بیان اینکه در برنامه برش استانی ۱۰ استان هدف قرار داده‌ شده است، اظهار کرد: رایزنی‌ها با معاون اقتصادی استان‌ها منجر به تنظیم موافقت‌نامه‌ای شد. این موافقت‌نامه سه جزء اصلی و شاخص‌هایی دارد که به واسطه آن طرح‌های پیشران دانش‌بنیان تعریف و حمایت شده است.

الیاسی، رشد شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان‌ها، توسعه همکاری با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار را از جمله اهداف این موافقت‌نامه دانست.

معاون سیاست‌گذاری معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: دو دسته شاخص در این موافقت‌نامه تعریف شده که شامل شاخص‌های «خروجی» و «فرایندی» است و ادارات گمرک، ادارات مالیاتی، اداره تأمین اجتماعی و شهرداری‌های استانی برای اجرای این شاخص‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

وی یادآور شد: منطق تأمین مالی طرح‌های پیشران و توسعه زیست بوم استانی بر مبنای تسهیلات اعتباری، مالیاتی و منابع بودجه‌ای است و از این طریق گردش مالی اقتصاد دانش‌بنیان جهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

الیاسی با بیان اینکه سیاست‌های استانی هر استان با دیگری متفاوت است، گفت: اولویت‌های استان زنجان با استان‌های کرمان و یزد متفاوت است؛ از این رو طرح‌های پیشنهادی و نیازهای استان‌های مختلف را احصاء کردیم و بنا داریم طی یک سال و نیم سیاست‌هایی را در هر استان اجرایی کنیم و بمنظور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در هر استان، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری هر استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.