کاهش 60 درصدی کارمزد تعاونی ها برای صدور ضمانت نامه/ الکترونیکی شدن صدور ضمانت نامه در هفته تعاون

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی؛ البرز محمدی؛ مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در طول 14 سال گفت: این صندوق در طول دولت سیزدهم نزدیک به 850 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده است، در حالی که در 12 سال قبل به طور کلی 1500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر شده بود که نشان می‌دهد علیرغم آنکه سرمایه‌ای به صندوق اضافه نشده ولی در دو سال دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته استمحمدی به رشد 58.9 درصدی در صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق نسبت به سنوات قبل اشاره و گفت: سال گذشته نزدیک به 500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کردیم که قریب به 77 درصد در بخش کشاورزی بوده است. شاید سنوات گذشته این عدد 35 تا 36 درصد و در حوزه خدمات یا صنعت بود ولی تمرکز خود را روی بخش کشاورزی بیشتر کردیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون همچنین از کاهش 60 درصدی نرخ کارمزد تعاونی‌ها خبر داد و افزود: با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حوزه زنان سرپرست خانوار 100 درصد ضمانت تسهیلات خرد چه در بخش تعاونی چه اشخاص حقیقی را پوشش دادیم. همچنین با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد کردیم و در حوزه اشتغال پایدار و طرح‌های تعاونی از قبیل روستا تعاون اقدامات خوبی صورت گرفته است.
محمدی افزود: برنامه اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون افزایش سرمایه صندوق است. امیدواریم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد.
مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون با اشاره به طرح زکات گفت: تدوین طرحی با نام زکات (‌زنان، کارآفرینی، اشتغال، تعاون) در دست انجام و ارائه به به دولت است.
وی با اشاره به صدور ضمانت نامه الکترونیکی در هفته تعاون گفت: این کار با بانک توسعه تعاون انجام خواهد شد؛ در صورتی که درگاه مشترک ما با بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارتخانه یکپارچه شود می‌توانیم به راحتی در کنار شرکت‌های تعاونی ارائه خدمات داشته باشیم.
محمدی بیان کرد: سرمایه صندوق ضمانت‌ بخش تعاون از زمان تاسیس تاکنون افزایش پیدا نکرده و رقمش حدود 164 میلیارد تومان است در حالی که سرمایه بسیاری از شرکت‌های تعاونی که صندوق به آنها خدمت می‌دهد بیش تر است.
مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون با اشاره به تبصره 18 بودجه گفت: امیدواریم از محل تبصره 18 بودجه به منظور افزایش سرمایه صندوق استفاده شود تا بتوانیم خدمت بیشتری به تعاونی ها داشته باشیم.
انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.