پیاده‌سازی سامانه‌ای برای رفع چالش تردد زائرین اربعین

گروهی از فناوران یکی از شرکت‌های فناور سامانه‌ای را پیاده‌سازی کرده‌اند که از طریق آن چالش تردد زائرین مرتفع می‌شود.

حامد قاسمی از محققان این طرح در گفت‌وگو با خبرآنی، گفت: مهمترین خدماتی که ما به زوار اربعین ارائه دادیم، پیاده‌سازی سامانه‌ای به نام «همسفر اربعین» است.

وی در این باره توضیح داد: افرادی که با خودروهای خود به سمت مرزها رفته و قصد دارند به شهر و استان خود بازگردند، در این سامانه به صورت داوطلبانه خود را معرفی و تعداد ظرفیت خالی خود را اعلام می‌کنند و مسافرینی که نتوانسته‌اند از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند، می‌توانند از ظرفیت خالی این خودروها استفاده کنند تا به مقصد خود بازگردند.

قاسمی خاطر نشان کرد: بر این اساس فردی که مثلا از تهران به سمت مرزهای عراق حرکت کرده است و دارای سه ظرفیت خالی است، در این سامانه تعداد ظرفیت خالی خود را اعلام می‌کند.

این محقق با بیان اینکه این سامانه باید بر روی گوشی‌های زائرین نصب باشد، یادآور شد: افرادی که نتوانسته‌اند بلیط اتوبوس تهیه کنند، به این سامانه مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در تاریخ مشخصی می‌خواهند به سمت مرزها بروند و یا افرادی که قصد بازگشت به کشور را دارند، در این سامانه اطلاعات خود را وارد می‌کنند و ما اطلاعات مسافر و راننده را تبادل می‌کنیم.

به گفته وی، در سال گذشته دو هزار نفر در این بخش از سامانه، اطلاعات خود را بارگذاری کردند.

قاسمی، فروشگاه آنلاین فعال در حوزه اربعین و خادم اربعین را از دیگر بخش‌های این سامانه نام برد و ادامه داد: معرفی نیازهای موکب‌ها از دیگر بخش‌های این سامانه به شمار می‌رود. موکب‌ها می‌توانند نیازهای خود را در حوزه‌هایی چون پزشک و یا سایر موارد در این سامانه بارگذاری کنند.

این محقق، معرفی کاروان‌ها را از دیگر بخش‌های این سامانه ذکر کرد و گفت: کاروان‌های معتبر در این سامانه معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: این سامانه از سال گذشته پیاده‌سازی شده و با توجه به بازخوردهایی که از آن داشتیم، در سال جاری توسعه یافته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.