آمادگی کره جنوبی برای تمدید مذاکرات بازدارندگی با آمریکا و ژاپن

یون سوک یول در مصاحبه‌ای که امروز (چهارشنبه) منتشر شد گفته است کره جنوبی آماده برگزاری رایزنی سه جانبه با آمریکا و ژاپن برای تمدید مذاکرات بازدارندگی است.

به گزارش خبرآنی، یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ چند روز پیش از برگزاری نشست سه جانبه با جو بایدن همتای آمریکایی خود و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در کمپ دیوید، مریلند گفت: با توجه به بازدارندگی گسترده، ما همچنین آماده رایزنی‌های جداگانه بین سئول، واشنگتن و توکیو هستیم.

بازدارندگی گسترده به تعهدات آمریکا برای دفاع از متحدانش با استفاده از تمامی ظرفیت‌های نظامی شامل تسلیحات اتمی اشاره دارد.

کره جنوبی و آمریکا یک گروه مشورتی اتمی برای تقویت ظرفیت بازدارندگی گسترده ایالات متحده ایجاد کردند که به عنوان بخشی از توافق به دست آمده بین بایدن و یون سوک یول در جریان نشست آوریل در واشنگتن محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به بلومبرگ گفت که نشست سه جانبه با رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر ژاپن به توافقی برای راه‌های تقویت ظرفیت‌های سه کشور در مواجهه با تهدیدهای موشکی و اتمی کره شمالی خواهد رسید.

وی ادامه داد، این مذاکرات به راه‌هایی برای افزایش مانورهای دفاعی می‌انجامد و سه کشور به دنبال عملیاتی کردن اشتراک داده‌های هشدار موشکی از سوی کره شمالی هستند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در ادامه گفت: تکمیل خلع سلاح اتمی کره شمالی یک هدف مداوم و شفاف در جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا و کره جنوبی محسوب می‌شود. جامعه بین‌الملل هرگز و تحت هیچ شرایطی کره شمالی را به عنوان یک قدرت اتمی نمی‌پذیرد.

یون سوک یول در پاسخ به سوال درباره مطرح شدن مسائل مربوط به همکاری اقتصادی در نشست سه جانبه کمپ دیوید گفت: سه کشور قصد دارند تا جارچوب همکاری بین خود را در زمینه انعطاف پذیری زنجیره تامین بیش از پیش تقویت کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.