به گزارش سرویسخبری مهر، سی و هفتمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش در حالی از امروز آغاز شده است که قرار است به صورت مجازی برگزاری شود. مدیران آموزش و پرورش هر استان، در استان خود جلسات را به صورت حضوری برگزار میکنند و همه استانها از طریق ویدئو کنفرانس با اردوگاه باهنر تهران در ارتباط هستند.
اگر چه دیدارهای حضوری مدیران سراسر کشور امکان استفاده از تجربیات همکاران، معرفی فرصتها و دستاوردها را برای همه راحت تر کرده بود؛ هزینههای بالای برگزاری اجلاس مدیران به صورت حضوری موجب شد تا مقامات آموزش و پرورش ناچار شوند این دوره را به صورت مجازی برگزار کنند.
قاسم احمدی لاشکی با اشاره به تفاوتهای محتوایی و شکلی این دوره از اجلاس نسبت به دورههای گذشته گفت: این دوره را به صورت حضوری و مجازی برگزار میکنیم و به مدت سه روز رؤسای آموزش و پرورش استانها در مرکز استان گرد هم می آیند و ادارات شهر تهران شهرستانهای تهران و البرز در اردوگاه شهید باهنر حضور خواهند داشت.
سعی کردیم کمتر از مسئولان بیرونی دعوت کنیم و بیشتر بهرهوری درون سیستم و شروع سال تحصیلی منضبط مدنظر است
رئیس سی و هفتمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه روز اول اجلاس کاملاً مجازی و در مراکز استانها برگزار خواهد شد، افزود: به جز ۷۳۰ رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور مدیران آموزش و پرورش استانها، مدیران سازمان نوسازی مدارس رؤسای دانشگاههای فرهنگیان کشور مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رؤسای ادارت عشایری ۱۲ استان، رؤسای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مشاور امور زنان سراسر کشور در این اجلاس حضور مییابند.
معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به اینکه امسال سعی کردیم کمتر از مسئولان بیرونی دعوت کنیم و بیشتر بهرهوری درون سیستم و شروع سال تحصیلی منضبط مدنظر است گفت: البته حضور معاون اول رئیس جمهور و برنامه کلاس اخلاق یکی از اساتید حوزه را خواهیم داشت اما مهمترین موضوع این است که به ۱۰ مسئله مهم آموزش و پرورش خواهیم پرداخت.
احمدی لاشکی یادآور شد: ممکن است برخی مدیران به تازگی منصوب شده باشند بنابراین در اجلاس به دنبال آموزش و توانمندسازی رؤسای آموزش و پرورش هستیم و اینکه بتوانند از تجارب هم استفاده کنند. همچنین تقویت مدارس دولتی مدنظر است و باید برای آن راهکار پیدا کنیم آیا مدارس شاهد و سمپاد هم در این قالب جا میگیرند ٤ میلیون دانش آموز در مدارس خاص و غیردولتی و ۱۲ میلیون در مدارس دولتی هستند بنابراین به دنبال برنامه مدون برای تقویت مدارس دولتی هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد، افت نمرات هم جبران خواهد شد.
وی با اشاره به تببین جایگاه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: میتوانیم این برنامه را پختهتر کنیم تا خروجی آن جامعتر و قویتر از لایحه باشد.