شورشیان ۱۲ روستای استان ادلب سوریه خواستار تحت الحمایگی ترکیه شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تروریست‌های موجود در ۱۲ روستای استان ادلب برای در امان ماندن از عملیات ارتش سوریه، خواستار تحت الحمایگی از طرف ترکیه شدند.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مستقر در روستا‌های تلمنس، معصران، معرشورین، کفرسجنه، السرج، التمانعه، معرشمارین، بابولین، الخوین، القراصی، الهلبیه و الدیر الشرقی در جنوب شرق استان ادلب روز سه شنبه در بیانیه‌ای برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه خواستار اعمال فوری قانون تحت الحمایگی از طرف ترکیه شدند.
در بیانیه که به امضا و مهر شورا‌های محلی تروریست‌ها در این مناطق رسیده است، آن‌ها متعهد شده اند که به ترکیه برای اداره این مناطق کمک کنند.
تحت الحمایگی اصطلاحی سیاسی در قوانین بین المللی است که به معنای کنترل منطقه‌ای در یک کشور توسط کشوری دیگر است.
این اصطلاح از سال ۱۹۴۵ تحت بند ۱۲ منشور سازمان ملل متحد و با هدف نظارت بر برخی مناطق در حال استقلال از کشور‌های استعمارگر گنجانده شد.
استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک‌های 'فوعه و کفریا' اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست‌ها درآمده است.
سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشور‌های خارجی از تروریست‌هایی از ۱۲۰ کشور جهان در قالب ۱۰۰ گروه است که در اثنای این بحران آمار تروریست‌ها تا ۳۶۰ هزار نفر نیز اعلام شد و در جریان اقدامات ارتش سوریه و مقابله با آنها، شماری کشته، زخمی یا به کشور‌های خود فرار کرده اند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.