حرکت زائران اربعین در خوزستان آغاز شده است

به گزارش سرویس‌خبری مهر، فتح الله پورحسن پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع سرویس‌خبریان اظهار کرد: خوزستان و مرکز ثقل آن اهواز با عاشورا و اربعین عجین شده است؛ زوار اباعبدالله الحسین (ع) از داخل و خارج کشور از طریق ورودی‌های مختلف فرودگاه، راه آهن و شهرهای ایذه، اندیمشک، هندیجان و بهبهان وارد اهواز می‌شوند و پس از آن به سمت شلمچه یا چذابه حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ موکب در اهواز وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از این موکب‌ها با ما همکاری می‌کنند و کد دارند؛ الهایی، ورودی ماهشهر، خروجی عین دو، سیاحی و ملاشیه مکان‌هایی هستند که مواکب در آنجا مستقر هستند.

رئیس عتبات عالیات اهواز گفت: تاکنون در خصوص پذیرایی، اسکان و تغذیه زوار مشکلی وجود نداشته و امسال نیز اگر دستگاه‌های اجرایی همت کنند، مشکل خاصی وجود نخواهد داشت؛ هر سال با برنامه‌ریزی معایب سال گذشته برطرف می‌شود و کارها به نحو احسن انجام می‌گیرد.

پورحسن بیان کرد: هر شخصی که مسیر خوزستان را برای زیارت آقا اباعبدالله (ع) و کربلا انتخاب کند ابتدا وارد اهواز شده و سپس از خروجی‌های شهر حرکت می‌کند؛ لذا لازم است فضاسازی فرهنگی خوبی صورت بگیرد تا خاطره خوبی در ذهن زوار باقی بماند.

وی افزود: فرودگاه و راه آهن موکبی مستقر و فضاسازی فرهنگی ایجاد می‌کنند؛ برخی جاها مردم موکب‌ها را برپا می‌کنند اما وسع آنها در حد پذیرایی است و برای فضاسازی توانایی لازم را ندارند؛ لذا لازم است تمام دستگاه‌ها وارد شده و کمک کنند تا فضاسازی مناسبی صورت گیرد.

رئیس عتبات عالیات اهواز ادامه داد: لازم است به بحث زیرساختی و امنیت توجه شود اگرچه تاکنون به لطف نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی مشکلی وجود نداشته است.

پورحسن با اشاره به برنامه مشایه اهواز (پیاده روی) گفت: روز ۳۱ مرداد ماه تمامی هیئت‌ها جمع می‌شوند، برنامه از ملاشیه آغاز می‌شود، پس از آن به سمت کوی سیاحی می‌روند آنگاه شب در عین دو مستقر شده و روز بعد به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و تقسیم کاری که صورت گرفته خواهش دارم تا اداراتی که مسئولیتی بر عهده آنها است به خصوص برای تهیه آب و تغذیه به جد پیگیر باشند و کار را برای دقیقه‌های آخر و پایان اربعین نگذارند.

رئیس عتبات عالیات اهواز اظهار کرد: چند روز پیش زائرین مشهدی و پاکستانی از مرز به سمت کربلا خارج شدند که این نشان از آن دارد اربعین در خوزستان آغاز شده است؛ افراد شبانه روز در حال کار کردن هستند و تمام دغدغه‌شان این است که مواکب خودشان را برای اول ماه صفر آماده کنند، از روز جمعه نیز ارائه خدمات آنها به زائرین آغاز می‌شود.

پورحسن بیان کرد: پیش بینی شده حدود سه میلیون زائر از مرزهای خوزستان به سمت کربلا رفته و برگردند که تقریباً ۵۰۰ هزار نفر از مرز چذابه و ۲ برابر آن برای مرز شلمچه پیش بینی شده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.