نماینده رشت: چرا درآمدهای حاصل از فروش نفت سبب رونق اقتصادی نشده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه درآمد فروش نفت ۸۵ درصد تحقق پیدا کرده است، گفت: این درآمدها به کجا رفته‌اند که مردم آنها را نمی‌بینند؟

به گزارش خبرآنی، محمدرضا احمدی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور طی سخنانی اظهار کرد: علیرغم دستورالعمل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای رونق اقتصادی اما تاکنون این تبصره اجرایی نشده است یا اینکه عدم تحقق منظم این تبصره رونق اقتصادی را رقم نزده است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس درباره گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور گفت: اگر درآمدهایی که گفته می‌شود از طریق مالیات، فروش نفت و گمرک تا ۸۵ درصد محقق شده است، چرا مشکلات اقتصادی را شاهد هستیم؟ دارایی‌های مالی نسبت به چهار دوازدهم حدود ۴۰ درصد تحقق پیدا کرده است و گفته می‌شود درآمدهای مالیاتی حدود ۸۵ درصد محقق شده است اما این سوال وجود دارد که چرا این موضوعات در جامعه ملموس نیست؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: می‌گویید درآمد فروش نفت ۸۵ درصد تحقق پیدا کرده، پس چرا تورم بالا رفته است؟ این درآمدها به کجا رفته‌اند که مردم آنها را نمی‌بینند؟

احمدی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات منتشر شده عملکردهای عمرانی نسبت به چهار دوازدهم، ۲۱ درصد تحقق یافته و حدود ۷۹ درصد تحقق پیدا نکرده است. چه مشکلی وجود دارد و چرا وضعیت درآمدها و فروش نفت که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در جامعه ملموس نبوده است و این سوال وجود دارد که این مشکل کجاست؟ چرا در جامعه لمس نمی‌شود؟ آیا توزیع منابع برای پرداخت مشکل دارد؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.