یک کارآفرین: مسئولان تنفس مدت دار برای بازپرداخت تسهیلات لحاظ کنند

خبرآنی/گیلان یک کارآفرین حوزه کشاورزی بیان کرد: در حال حاضر کشاورزی برای همه سخت است و هزینه‌ها با درآمد همخوانی ندارد ولی با توجه به اینکه میوه توت فرنگی نوبرانه است و در فضای آزاد کار می‌کنیم و گلخانه‌ای نیستم محصول از طعم و کیفیت بالایی برخوردار است و مشتری های ثابت سر زمین زیاد داریم و علاوه بر اینکه طعم و کیفیت محصول برای ما مهم است بسیار تلاش داریم تا سلامت محصول را نیز حفظ کنیم.

مهیار خجسته در گفت‌وگو با خبرآنی اظهار کرد: متولد سال ۶۴ و دانش آموخته کارشناس ارشد ریاضی هستم و با توجه به اینکه پس از فارغ التحصیلی متناسب با رشته تحصیلی‌ام بازار کار پیدا نکردم سراغ علاقه‌ام که فعالیت کشاورزی بود، رفتم.


وی با بیان اینکه ۱۰ سال است در زمینه کاشت و پرورش توت فرنگی فعالیت دارم، افزود: از آنجا که به کشاورزی علاقه داشتم از طریق یکی از دوستانم با کشت توت فرنگی آشنا شدم و پس از مطالعه و تحقیق در این زمینه، وارد این کار شدم.

خجسته با اشاره به اینکه در طول سال تا ۷ نفر به صورت‌ پاره وقت و در بخش‌های مختلف کشاورزی مشغول فعالیت  هستند، تصریح کرد: ۴۵۰۰ متر زمین تحت پرورش توت فرنگی دارم و در فصل بهار که اوج فعالیت است نیز ۵ نفر به صورت‌ ثابت طی دو ماه همکاری دارند.

یک کارآفرین: مسئولان تنفس مدت دار برای بازپرداخت تسهیلات لحاظ کنند

این کارآفرین که در شفت فعالیت دارد، با بیان اینکه کارآفرینی در حوزه کشاورزی بسیار سخت و دارای ریسک بالایی است، به حمایت های بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در بخش هایی از روند کار به افزایش تجهیزات نیاز داشتم که مسئولان این حوزه با اعطای تسهیلات کمک‌ کارم بودند.

خجسته با تاکید بر اینکه کشت توت فرنگی در گیلان شغل نوپایی است، افزود: بسیج علاوه بر ارائه تسهیلات، در زمینه تبلیغات و معرفی فعالان این حوزه نیز همراهی خوبی داشت . امسال نیز جهاد کشاورزی و  کمیته امداد در زمینه تبلیغات و آشنایی با این شغل و ارائه تسهیلات مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مسئولان بعد از حمایت در حوزه پرداخت تسهیلات، در حوزه بازپرداخت اقساط نیز با ما همراهی داشته باشند و با توجه به بهار پرتنش امسال همچنین تورم هایی که درآمد و هزینه کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده تنفس مدت دار برای بازپرداخت لحاظ کنند.

یک کارآفرین: مسئولان تنفس مدت دار برای بازپرداخت تسهیلات لحاظ کنند

خجسته گفت: مسئولین علاوه بر اعطای تسهیلات می توانند در روند کار نیز همراه کارآفرینان و تولید کنندگان باشند که از آن جمله برگزاری دوره‌ های ضمن فعالیت برای شاغلان حرفه های مختلف از جمله کشاورزی، کمک برای ایجاد زیرساخت های فرآوری و صنایع تبدیلی را می توان نام برد.

این کارآفرین تاکید کرد: در حال حاضر کشاورزی برای همه سخت است و هزینه‌ها با درآمد همخوانی ندارد ولی با توجه به اینکه میوه توت فرنگی نوبرانه است و در فضای آزاد کار می‌کنیم و گلخانه‌ای نیستیم محصول از طعم و کیفیت بالایی برخوردار است و مشتری های ثابت سر زمین زیاد داریم و علاوه بر اینکه طعم و کیفیت محصول برای ما مهم است بسیار تلاش داریم تا سلامت محصول را نیز حفظ کنیم.

یک کارآفرین: مسئولان تنفس مدت دار برای بازپرداخت تسهیلات لحاظ کنند

خجسته با بیان اینکه در محل سعی کردیم کشاورزی اصولی را تبلیغ کنیم و در خصوص آزمایش خاک و کوددهی به موقع فعالیت داشته باشیم، افزود: توت فرنگی به عنوان محصول ضد سرطان شناخته می‌شود، در صورتی که خودش میوه سالمی باشد و استفاده سموم و کود برای این محصول درست و بیش از حد نباشد.

وی با بیان اینکه در بخش جهاد کشاورزی نیز از مسئولان انتظار می رود نظارت دقیق روی کودهای شیمیایی داشته باشند، افزود: هر روز کیفیت کودهای شیمیایی کمتر می شود و برای کشاورز مقرون به صرفه نیست برای هر کیسه کودی که خریداری می کند آزمایش کیفیت انجام دهد و برخورد با افرادی که کودهای بی کیفیت وارد بازار می کنند به صورت جدی در دستور کار مسئولان باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.