تظاهرات علیه «اداره خودمختار» کُردها در جنوب حسکه

مردم در جنوب استان حسکه سوریه در اعتراض به اقدامات «اداره خودمختار کردها» و گسترش فقر و بیکاری در این منطقه تظاهرات کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت خبری المیادین، منابع محلی گفتند، تظاهرکنندگان لاستیک‌های خودروها را آتش زده، مسیرها را مسدود کرده و گشت زنی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را مختل کردند. آنها خواهان بهبود وضعیت معیشتی و فراهم کردن آب و برق برای کل این منطقه شدند.

پس از تظاهرات هفته گذشته، اعتراضات در مناطق تحت کنترل «قسد» افزایش یافته است و مردم خواهان بهبود وضعیت معیشتی و فراهم کردن اساس اولیه زندگی از جمله آب، برق، گاز و سوخت هستند.

اداره خودمختار کردها بر مناطق گسترده‌ای از حسکه، حلب، دیرالزور و رقه کنترل دارد و با وجود اینکه این اداره از سویی پیوسته به سرقت نفت و گاز منطقه و قاچاق آنها به خارج یا فروش در مناطق تحت کنترل مخالفان و نیز حمایت از سوی سازمان‌ها و هیئت‌های آمریکایی و غربی ادامه می‌دهد، از سوی دیگر آمریکا ادعا می‌کند مناطق تحت کنترل این اداره از تحریم‌های «قانون سزار» استثنا شده است؛ اما سطح خدمات در مناطق تحت کنترل آن کاهش یافته است.

به دلیل جنگ و محاصره واشنگتن و متحدانش، سوریه از کمبود منابع انرژی رنج می‌برد، به ویژه پس از آنکه نیروهای آمریکایی با کمک «قسد» کنترل اکثر چاه‌های نفت سوریه در شرق فرات را به دست گرفتند.

همچنین تولید نفت سوریه در طول سال‌های جنگ به شدت کاهش یافت و از بیش از ۳۸ هزار بشکه در روز قبل از جنگ تنها به ۱۶ هزار بشکه در روز رسید و همین روند نزولی در پالایشگاه‌های نفت سوریه هم در نتیجه خروج این میادین از کنترل دولت دمشق و کنترل آن توسط نیروهای آمریکایی و گروه‌های مسلحی که بر شرق سوریه کنترل دارند، شدت گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.