دیدار غریب آبادی با مادر کودک ایرانی جدا شده از والدینش

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه عصر امروز چهارشنبه، با مادر «داریوش حیدری» کودکی که دولت دانمارک او را از مادرش جدا کرده، در ستاد حقوق بشر دیدار و گفتگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن انتقاد جدی از اقدام دولت دانمارک، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر وظیفه دارد مسائل و مشکلات مربوط به اتباع ایرانی را در هر کجای دنیا که باشند، پیگیری کند. بر همین اساس، تلاش می‌کنیم با کمک وزارت امور خارجه و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، داریوش را به آغوش خانواده بازگردانیم.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: دولت دانمارک که مدعی حقوق بشر است، با این اقدام خود هم حقوق بشر را نقض کرده و هم سلامت جدی یک کودک بیمار را به طور جدی به مخاطره انداخته و هم والدین او را با درد و رنج گسترده‌ای مواجه کرده است.

«حمیده سلامتی» مادر داریوش نیز در این دیدار ضمن قدردانی از موضع گیری قاطع دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص این موضوع انسانی، گفت: دولت دانمارک به دنبال هویت‌زدایی از کودکانی است که آنها را از والدینشان جدا می‌کند.

وی افزود: بیش از ۲ سال است که از فرزندم دورم و دولت دانمارک به بهانه‌های واهی داریوش را از من گرفته و به یک مرکز نگهداری سپرده است.

سلامتی در ادامه ضمن انتقاد شدید از صنعت کودک آزاری و نابودی خانواده در دانمارک و جدایی فرزندان مهاجران از والدینشان، گفت: تعداد قابل توجهی از مادران و خانواده‌های مهاجران در دانمارک شرایطی مشابهی دارند و من به عنوان یک ایرانی تقاضای کمک از ستاد حقوق بشر و نهادهای ذیصلاح برای بازگشت عاجل فرزندم به ایران را دارم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.