به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، شرکت حمل و نقل و باربری "یلو" Yellow Corp با قدمت تقریبا 100 سال، پس از یک سری اقدامات از قبیل ادغام با دیگر شرکتها و پس از مذاکرات پرتنش خود برای قرارداد با اتحادیه رانندگان کامیون و تحمل بار سنگین بدهی، روز یکشنبه اعلام ورشکستگی کرد.
این شرکت به منظور دریافت حمایت از سوی دولت آمریکا برای ورشکستگی فصل 11 درخواست داد و پرونده ورشکستگی آن در دادگاه دلاور داراییها و بدهیهای تخمینی 1 تا 10 میلیارد دلاری را با بیش از 100 هزار طلبکار فهرست میکند.
دارن هاوکینز، مدیرعامل شرکت یلو روز یکشنبه در بیانیهای گفت: این کاملاً باعث ناامیدی است که شرکت یلو اعلام کرده است که پس از نزدیک به 100 سال فعالیت در حال تعطیل شدن است.
شرکت "یلو" که قبلا وایآرسی YRC در سراسر جهان نامیده میشد، یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل ایالات متحده و یک بازیگر اصلی در بخش جابجایی بارهای کمتر از حجم یک کامیون که هر دفعه با یک بارگیری برای چندین مشتری حمل میشوند، محسوب میشود.
مشتریان این شرکت شامل فروشگاههای خرده فروشی بزرگی مانند والمارت Walmart و هوم دیپو Home Depotو اوبر فریت Uber Freight هستند.
با این حال، برخی از آنها به دلیل ترس از گم شدن کالاهای خود یا سرگردانی در صورت ورشکستگی این شرکت، ارسال محمولهها را متوقف کردهاند.
پرونده ورشکستگی یلو پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه رانندگان کامیون در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که به آن اطلاع داده شده که این شرکت فعالیت خود را متوقف کرده است.
شرکت یلو بر سر یک طرح تجدید ساختار داخلی با هدف افزایش کارایی، در حال مذاکره با این اتحادیه بوده است. این شرکت اخیراً از اعتصاب 22000 کارگر جلوگیری کرد.
قبل از رفع تهدید اعتصاب، یلو از این اتحادیه در دادگاه فدرال کانزاس شکایت کرد و به دنبال جلوگیری از اعتصاب بود و گفت که امتناع این اتحادیه از مذاکره، شرکت را به "پرتگاه" انحلال کشانده است.
بر اساس دادههای مؤسسه ریفینیتیو، شرکت یلو که با بدهیهای خرید Roadway در سال 2003 و USF در سال 2005 همراه بود، کل بدهی خود را در سال گذشته 1.5 میلیارد دلار اعلام کرد.
انتهای پیام/