زخمی شدن ۳ فلسطینی در پی تیراندازی نیروهای اشغالگر در کرانه باختری

در پی تیراندازی نیروهای صهیونیستی در شرق رام الله، سه فلسطینی با گلوله واقعی و دهها تن دیگر با گلوله های پلاستیکی زخمی شدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از فلسطین الیوم، امین ابوعلیا، رئیس شورای روستاهای شهرک المغیر در شرق رام الله گفت، ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به المغیر تیراندازی کرده و بمب های گازی پرتاب کرد.

وی افزود، درگیری ها میان ارتش و ساکنان رخ داد و سه فلسطینی با گلوله واقعی و دهها تن دیگر با گلوله های پلاستیکی زخمی شده و دچار حالت خفگی شدند.

ابوعلیا گفت، نیروهای اشغالگر همچنین پارک الشهدا را تخریب و محصول زمین کشاورزی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع را با خاک یکسان کردند. در پارک الشهدا درختان زیتون کاشته شده و روی هر کدام از آنها اسم شهدای المغیر نوشته شده بود.

وی افزود، نیروهای اشغالگر اخطار داده بودند که زمین های کشاورزی را تسطیح می کنند و برای همین اهالی به دادگاه های رژیم صهیونیستی مراجعه کردند اما ناگهان با یورش و تسطیح زمین ها غافلگیر شدند.

همچنین در جنوب کرانه باختری، بنا به گفته احمد ابوقبیطه، صاحب یک خانه، ارتش رژیم صهیونیستی این منزل را که در آن دو خانواده زندگی می کردند، تخریب و مصادره کرد.

وی افزود: (کارمندان) اداره عمران (وابسته به ارتش) به خانه آمدند و از من خواستند که برای خانه مجوز بگیرم، درخواست را ارائه کردم و هزینه های لازم را پرداخت کردم اما متاسفانه امروز خانه را تخریب و مصادره کردند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی زندانیان (غیر دولتی) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۱۲ فلسطینی را از چندین استان کرانه باختری دستگیر کرد که بیشتر آنها از استان های قدس، جنین، رام الله و الخلیل بودند و یکی از آنها فتحی العتوم، از رهبران جنبش حماس از شهر جنین است که قبلا هم به اسارت گرفته شده بود.

همچنین گردان های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله و بمب دست ساز هدف قرار داده و خودروی نظامی آنها را از کار انداخته است.

کرانه باختری ماه هاست که با یورش های نیروهای صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین متشنج است و تلاش های دیپلماتیک و میانجی گری ها هنوز موفق به برقراری آرامش در این منطقه نشده اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.