تحلیلگر صهیونیست: اسرائیلی‌ها آنچه را کاشتند، درو می‌کنند

یک روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای درباره مرگ "دموکراسی" در اراضی اشغالی با اشاره به رفتار تهاجمی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نوشت: ما آنها را به نادیده گرفتن وجدان‌هایشان و اطاعت عادت دادیم و اکنون آنچه را کاشتیم، درو می‌کنیم. او همچنین تاکید کرد که ارتباط آشکار میان اصلاحات قضایی و اشغالگری هنوز برای بسیاری از تظاهرکنندگان یک نقطه کور بوده و قابل درک نیست.

به گزارش خبرآنی، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مقاله‌ای به قلم آیلیت گوندار جاسان، نویسنده ساکن اراضی اشغالی را منتشر کرد که در آن به مرگ "دموکراسی" در این اراضی پرداخت.

جاسان در این مقاله نوشت، مخالفان قانون لغو استدلال معقولیت که اختیارات دادگاه عالی را کاهش می‌دهد و هفته گذشته در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شد، پس از ۳۰ هفته تظاهرات علیه پیش‌نویس قانون، دیگر نمی‌خندند و شروع به گریه کردند.

این نویسنده ساکن اراضی اشغالی نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی در تلاش‌های خود برای کاهش کنترل دادگاه عالی موفق عمل کرد، در واقع وزیر جنگ او، اساتید دانشگاهی و بزرگان فناوری و اقتصادی همگی از او خواستند دست از این کار بردارد؛ اما او گوش نداد.

مخالفت گسترده با قانون جدید

او در ادامه مقاله خود نوشت، آنچه اتفاق افتاد، آخر کار نیست، بلکه تنها نقطه آغاز است، بسیاری از ما حاضریم هزینه آزادی‌مان را بپردازیم، خلبانان ارتش از پرواز امتناع می‌کنند، پزشکان مطب‌های خود را باز نمی‌کنند، اساتید دانشگاه از تدریس خودداری می‌کنند و صدها نیروی ذخیره نیز مسؤولیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده و به جمع دستکم ۱۰ هزار نیروی ذخیره و داوطلبی پیوستند که پیش از این اعلام کرده بودند در صورتی که کابینه به این روند ادامه دهد، هرگز در ارتش خدمت نخواهند کرد.

جاسان نوشت، اکنون که ساکنان اراضی اشغالی برای "دموکراسی" تظاهرات می‌کنند، باید از خود سوال کنند چرا زمانی که کابینه اقداماتی خلاف دموکراسی را در اراضی اشغالی در پیش گرفت با قدرت بیشتری با آن مقابله نکردند، ارتباط آشکار میان اصلاحات قضایی و اشغالگری هنوز برای بسیاری از این تظاهرکنندگان یک نقطه کور است.

رفتار خصمانه

این نویسنده ساکن اراضی اشغالی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس برای رفتار تهاجمی با تظاهرکنندگان غیرنظامی در اراضی اشغالی آموزش دیدند، نوشت: آنها این رفتار را با تظاهرکنندگان علیه قانون جدید نیز اجرا کردند، ما آنها را به نادیده گرفتن وجدان‌هایشان و اطاعت عادت دادیم و اکنون آنچه را کاشتیم، درو می‌کنیم.

او نوشت: قبلا کودکانم را همراه با خودم به تظاهرات می‌بردم تا بهترین درس‌های شهروندی را یاد بگیرند؛ اما حالا از این کار بسیار می‌ترسم، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" (رژیم صهیونیستی) در ماه جاری (میلادی) آمی اشید، فرمانده پلیس تل‌آویو را به دلیل "انعطاف بیش از حد" با تظاهرکنندگان برکنار کرد.

جاسان در  پایان مقاله خود نوشت: زمانی که طرح نتانیاهو در نهایت شکست خورد –و شکست خواهد خورد- ما باید یک توافقنامه مدنی جدید را ایجاد کنیم که نه تنها شامل اکثریت یهود، بلکه باید شامل حال فلسطینی‌هایی باشد که در اینجا سکونت دارند، ما باید اقدامات جدی همانند اعتصاب عمومی را در پیش بگیریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.