بازدید رئیس صندوق نوآوری از دستاوردهای دانش‌بنیان‌ پارک فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد. 

به گزارش خبرآنی، دکتر محمدصادق خیاطیان در این بازدید، با محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شد و در جریان دستاوردهای فناورانه این شرکت‌ها قرار گرفت.

«طراحی و تولید شیرهای SUCTION-DISCHARGE (مکش و تخلیه)؛ کمپرسورهای رفت و برگشتی؛ کوپلینگ T-series» در یک شرکت دانش‌بنیان؛‌ «تولید ویلچر سبک وزن الیاف کربن (ویلچر اکتیو الیاف کربن کربوران)، مقاطع کامپوزیتی توخالی ساخته شده با الیاف کربن در یک شرکت دانش‌بنیان» و «تولید دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت در یک شرکت دانش‌بنیان» از جمله دستاوردهای فناورانه مورد بازدید خیاطیان بود.

به نقل از صندوق نوآوری، هم‌اکنون ۱۸۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور دارند که ۱۰۰ واحد از آن‌ها، شرکت دانش‌بنیان هستند و از این تعداد، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان موفق به صادرات محصولات خود شده و در بازارهای مهم بین‌المللی از جمله بازارهای اروپای غربی حضور پیدا کرده‌اند. تنها در سال گذشته، میزان فروش این شرکت‌های دانش‌بنیان به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، نخستین پارک بین‌المللی کشور است که از سال گذشته آغاز به کار کرده است. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دارای هفت پژوهشکده (برق و فناوری اطلاعات؛ زیست‌فناوری؛ فناوری‌های شیمیایی؛ کشاورزی؛ مواد پیشرفته و انرژی‌های نو؛ مکانیک؛ مطالعات فناوری‌های نوین) است که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، در همسویی و هم‌افزایی با این پژوهشکده‌ها به فعالیت می‌پردازند. 

صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های پیشرفته صنعتی نیز به عنوان رکن تامین مالی، در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور دارد. صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون به میزان ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری به این صندوق‌ها اعطا کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.