اقدامات تنبیهی ارتش رژیم صهیونیستی علیه تمردکنندگان از خدمت

منابع خبری عبری زبان امروز (چهارشنبه) از آغاز اعمال اقدامات تنبیهی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نظامیان تمردکننده از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» خبر دادند.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری شهاب به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر اولین اقدامات انضباطی خود را علیه تعدادی از نظامیان ذخیره به دلیل  توقف خدمت اعمال کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل بی‌توجهی به درخواست احضار، برای یکی از نظامیان ذخیره ۲۷۰ دلار جریمه نقدی در نظر گرفته است و نظامی دیگری را نیز به ۱۵ روز حبس با حکم تعلیقی محکوم کرد.

«دانیال حجاری»، ژنرال صهیونیست در جمع خبرنگاران در این باره گفت: درخواست‌ها برای توقف خدمت در نیروهای ذخیره افزایش یافته است.

حجاری افزود: اگر نیروهای ذخیره برای مدت طولانی از خدمت سرباز بزنند، آسیبی به آمادگی ارتش وارد خواهد شد.

این درحالی است که سه شنبه نیز منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با اذعان به تشدید روزافزون بحران تمرد نظامیان از خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که اقدامات کابینه این رژیم بلایی سر ارتش آورده است که اصلاح آن به چند سال زمان نیاز دارد.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.