وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تل‌آویو به تشکیلات خودگردان فلسطین «کارآمد» نیاز دارد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، این رژیم به تشکیلات خودگردان فلسطین «کارآمد» نیاز دارد که وظایف خود را انجام دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت خبری روسیا الیوم، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی چالش‌های منطقه، وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی و عملیات امنیتی در جنین را بررسی کردند.

گالانت گفت، وظیفه او و روسای سرویس‌های امنیت رژیم صهیونیستی علاوه بر «دفاع» از این رژیم، «اتحاد صفوف و حفظ نیروهای ارتش در مقابله با چالش‌های امنیتی مختلف» است. وی مدعی شد: «اسرائیل یک دموکراسی قوی است و همچنان باقی خواهد ماند.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت که این رژیم به «یک تشکیلات خودگردان فلسطین کارآمد» نیاز دارد که «وظایف خود را در خاک خود به نفع امنیت» این رژیم انجام دهد. وی افزود، هر جا که تشکیلات خودگردان فلسطین گروه‌هاس مسلح را کنترل نکند، ارتش رژیم صهیونیستی به کار خود ادامه خواهد داد.

گالانت این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی اعلام کرد، در پی تعلیق خدمت نظامیان از تمامی تشکل‌ها در اعتراض به تغییرات قضایی، ارتش ضرر زیادی کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، روند آسیب رساندن به کارایی ارتش آغاز شده است. کارایی آن در حال فرسایش است و ممکن است ظرف چند هفته به شدت آسیب ببیند. برخی از نیروهای ذخیره که تهدید کرده بودند به خدمت نمی‌آیند، شروع به اجرای تهدیدات خود کرده‌اند. اما در این بیانیه آمده است که ارتش «تا به امروز همچنان آماده جنگ است.»

هزاران سرباز و خلبان در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصویب اصلاحات قضایی که شامل حذف بند «استدلال معقولیت» توسط ائتلاف دولتی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو شد، تصمیم به تعلیق خدمت در ارتش گرفتند. پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه بند «استدلال معقولیت» را با اکثریت ۶۴ رای حذف کرد. این بند به دیوان عالی غیر منتخب رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد تا تصمیمات کابینه را لغو کند. همه اعضای ائتلاف نتانیاهو یعنی لیکود به آن رای مثبت دادند و قانونگذاران مخالف هم به نشانه اعتراض کنست را ترک کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.