نرخ پرواز اربعین به چه عاملی بستگی دارد؟

رئیس سازمان  هواپیمایی کشوری گفت: میزان و تعداد پروازها و هزینه‌های فرودگاه بغداد و نجف، عامل تعیین‌کننده نرخ اربعین است.

به گزارش خبرآنی، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری با اشاره به تاب‌آوری ناوگان هوایی در شرایط تحریم، بیان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که هر روز اضافه می‌شود، باید متناسب با آنها عمل کنیم اما سعی می کنیم اطلاعات دقیقی بدهیم و شما هم به مردم منتقل کنید. اما بهترین خبر،‌ عملکرد است.

وی درباره نیاز صنعت هوایی توضیح داد: نیاز ما با وضعیت فعلی، ‌اگر تعداد جمعیت و فرودگاه‌ها تغییر نکند، با تنوع انواع هواپیما از باریک‌پیکر، پهن‌پیکر، جت منطقه‌ای که بتواند نیازها را پوشش دهد، ۵۵۰ فروند هواپیماست. ۳۳۰ هواپیما داریم که ثبت شده و ۱۳۹ فروند هواپیمای ما از دو سال به بالا (تا ۱۵ سال) زمین‌گیر است و تعدادی از این‌ها قابل برگشت به چرخه نیستند و حتی برنامه داریم که برخی از این تعداد را از ناوگان خارج کنیم. امروز هم ۱۸۵ هواپیمای فعال داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای تعدادی از اینها که قابل برگشت هستند، برای بازگردادن آنها به چرخه برنامه داریم. البته که ما امروز هیچ هواپیما و موتوری را به خارج اعزام نمی‌کنیم، تمام آنها در داخل تعمیر می‌شود و این فرایند با ایجاد زیرساخت‌ در شرکت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. البته هزینه این تعمیر نباید از خرید و واردات بیشتر باشد.

محمدی‌بخش درباره پروازهای اربعین توضیح داد: شهریور ۱۴۰۰، کمتر از ۴۰هزار زائر به دلایل مختلف از جمله کرونا و وضعیت نابسامان موجود، جابه‌جا کردیم. سال ۱۴۰۱،‌ ابتدا عملیات حج را داشتیم که ۴۰ هزار مسافر را در ترمینال سلام جابه‌جا کردیم و این ترمینال به‌عنوان ترمینال‌ پروازهای زیارتی در نظر گرفته شد، بعد هم پروازهای اربعین در ترمینال سلام انجام شد که ۲۵۷ هزار نفر جابه‌جا شدند و ۲۰۰۸ پرواز انجام شد.

قیمت بلیت پروازهای اربعین چند تومان خواهد بود؟

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در پروازهای اربعین وجود دارد، گفت: ما از فرودگاه‌های مختلف به دو فرودگاه عراق یعنی بغداد و نجف بیشتر نمی‌توانیم پرواز کنیم. از طرفی به‌دلیل درجه بالای حرارت محدودیت‌های عملیاتی داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی خاطرنشان کرد: میزان و تعداد پروازها و هزینه‌های فرودگاه بغداد و نجف، عامل تعیین‌کننده در نرخ اربعین است که هنوز مشخص نشده است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.