چین اتهامات واشنگتن مبنی بر هک کردن ایمیل سفیرش در پکن را رد کرد

سفارت چین در واشنگتن روز پنج‌شنبه اتهامات آمریکا مبنی بر نفوذ هکرهای چینی به حساب ایمیل نیکولاس برنز سفیر آمریکا در چین را به شدت رد کرد.

به گزارش خبرآنی، این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حال اتخاذ تدابیر قوی برای مبارزه با حملات سایبری و سرقت الکترونیکی در تمام اشکال آن است.

به نقل از اسپوتنیک، واکنش سفارت چین پس از انتشار گزارشی از سوی یک روزنامه آمریکایی مبنی بر نفوذ هکرهای مرتبط با چین به حساب ایمیل سفیرنیکولاس برنز است، که در نتیجه صدها هزار پیام دولتی به خطر افتاده است.

در این بیانیه، لو بینگو، سخنگوی سفارت چین گفت: چین قاطعانه با حملات سایبری و سرقت سایبری در همه اشکال آن مخالف است. این موضع ثابت و روشن است. با توجه به ماهیت مجازی دامنه سایبری و مشکل در شناسایی منبع این حملات به دلیل تعدد بازیگران آنلاین، تعیین اینکه چه کسی مسؤول حملات است یک موضوع فنی پیچیده است.

لو بینگو بر اهمیت ارائه شواهد کافی هنگام شناسایی حوادث مرتبط با سایبری به جای تکیه بر گمانه زنی‌ها و اتهامات بی‌اساس تاکید کرد.

بر اساس گزارش یک رسانه آمریکایی، کمپین ادعایی جاسوسی که منجر به هک کردن حساب ایمیل سفیر برنز شد، هفته گذشته فاش شد.

هکرها اطلاعاتی در مورد چندین بازدید مقامات آمریکایی از چین و گفت‌وگوهای بین‌المللی در مورد سیاست‌های ایالات متحده با چین به دست آوردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.