«بایکار» ترکیه: قرارداد با عربستان بزرگترین قرارداد در حوزه صنایع دفاعی و هوایی بود

شرکت «بایکار» ترکیه اعلام کرد که توافق همکاری این کشور با عربستان در زمینه صنایع دفاعی به تقویت صلح منطقه‌ای و جهانی کمک می‌کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الخلیج آنلاین، شرکت «بایکار» ترکیه که سازنده پهپاد و هوش مصنوعی است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از توافقی که در حاشیه سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عربستان صورت گرفت پهپادهای آکینجی در نیروی دریایی و هوایی عربستان به کار گرفته می‌شوند.

این شرکت اعلام کرد: توافق امضا شده با عربستان شامل ارائه حمایت فنی، لجستیکی و آموزشی به طرف سعودی و همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی و تولید مشترک است.

خلوق بیرقدار، مدیر کل این شرکت اعلام کرد: توافق همکاری با عربستان تنها به تقویت روابط ترکیه با این کشور کمک نمی‌کند بلکه در تقویت صلح منطقه‌ای و جهانی و تقویت توانایی‌های عربستان در زمینه تکنولوژی نقش خواهد داشت.

خلوق بیرقدار، مدیرعامل شرکت صنایع دفاعی و هوایی ترکیه گفت: قرارداد صادراتی که با عربستان امضا شد، بزرگترین قرارداد در تاریخ جمهوری ترکیه در حوزه صنایع دفاعی و هوایی بود.

امضای توافق همکاری میان بایکار و وزارت دفاع عربستان بعد از مذاکرات هیئت‌های دو کشور با ریاست اردوغان و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شهر جده صورت گرفت. مدیر کل شرکت بایکار ترکیه و خالد بن حسین البیاری، معاون وزیر دفاع عربستان این توافقنامه را امضا کردند. اردوغان دوشنبه وارد عربستان شد. سفر وی به منطقه که شامل قطر، امارات و عربستان بود، امروز (چهارشنبه) پایان می‌یابد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.