جابجایی بیش از ۲.۷ میلیون تنی کالا از گیلان

خبرآنی/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از رشد ۱۴.۴ درصدی حمل کالا از استان خبر داد و گفت: طی سه ماهه اول سال جاری دو میلیون و ۷۷۰ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شد.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با خبرآنی، با اشاره به وضعیت حمل و نقل کالا در استان گیلان، اظهار کرد: طی سه ماهه اول سال جاری دو میلیون و ۷۷۰ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در مقایسه با عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابجایی بیش از ۱.۲۶ میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های بندرانزلی، رودبار و سیاهکل رتبه های دوم تا چهارم را دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور را شامل انواع بنزین و ذرت دامی و سیمان و آهن آلات دانست که توسط بیش از ۱۸۴ هزار دستگاه سفر کامیون جابجا شده است.

نیک فهم با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۲۶۹ هزار تن معادل ۹.۷ درصد از مجموع کالاهای حمل شده مربوط به حمل کالاهای اساسی بوده است، یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۶۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه باری در سه پایانه باری استان مشغول فعالیت می باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.