۲۵ درصد جامعه عشایری لرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند

خبرآنی/لرستان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: تاکنون ۲۵ درصد جامعه عشایری لرستان تحت پوشش این صندوق هستند.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با خبرآنی اظهار کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان ویزگی‌های منحصر بفردی دارد، از جمله سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه، یعنی به اندازه‌ای که کشاورز ما پرداخت می‌کند دو برابر آن را به عنوان سنوات خدمتی در پایان دوره در صندوق برای آنها ذخیره می‌شود.

وی ادامه داد: دیگر ویژگی این صندوق این است که امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از بیمه ما به سایر صندوق‌ها وجود دارد.

عسگریان تصریح کرد: خدمات صندوق بیمه اجتماعی شامل سه بخش مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کار افتادگی است، برای دریافت مستمری پیری کافی است حداقل ۱۵ سال حق بیمه با ۶۵ سال سن داشته باشد و ما پنج سال به عنوان تشویقی به سنوات اضافه می‌کنیم که می‌تواند خود را بازنشسته کند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان افزود: برای دریافت بیمه مستمری بازماندگان میزان سابقه مهم انیست تنها کافی است فرد بیمه داشته باشد اگر در جریان هر حادثه‌ای ناشی از کار باشد می‌تواند از این بیمه استفاده کند.

وی اضافه کرد: مستمری از کار افتادگی نیز بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه تا پایان عمر مستمری از کار افتادگی می‌گیرد.

عسگریان بیان کرد: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافربران برون شهری در روستاها، شاغلان فصلی که الان مد نظر ماست، کارکنان مراکز شرک‌های وابسطه با سازمان نظام پزشکی، سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کسانی که ساکن روستا هستند و کسانی که ساکن شهرها هستند اما در روستا زمین کشاورزی دارند و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی تحت پوشش این صندوق بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

 مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: در سالی که گذشت توانستیم ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی را شکل بدهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد دادیم که حقوق کشاورزانی که بازنشسته می‌شوند با دیگر بازنشستگان همسان‌سازی شود که مورد موافقت قرار گرفت و ۴۳ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران و ۶۷ درصد سطوح درآمدی داشتیم.

عسگریان بیان کرد: ما ۱۲ شهرستان در استان داریم که تا امروز ۹۷ هزار و ۷۳۱ نفر بیمه شده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر داریم.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۸۱۸۲ نفر بیمه شده و در سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۷۲۳ نفر تا الان بیمه شده داریم.

وی بیان کرد: ما برای خدمت خودمان هدف تعریف کردیم که تا تیرماه ۱۴۰۲ به اندازه ۱۴ سالی که صندوق راه اندازی شده بیمه شده داشته باشیم که تاکنون ۵۱ درصد آن انجام شده است.

عسگریان گفت: تاکنون ۲۵ درصد جامعه عشایری لرستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: ما در کل کشور ۲۲ هزار فقره تسهیلات وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیرهای کشاورزان، روستایی و عشایر دادیم که ۳۶۵ فقره سهمیه لرستان بود که برای دریاف آن نیازی به مراجعه به بانک، آوردن صفته و وثیقه نبود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیئت وزیران طبق ماده ۲۱ حمایت از خانواده آئین‌نامه اجرایی بیمه مادران غیرشاغل خانه‌دار دارای سه فرزند در مناطق روستایی و عشایری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که می‌توانند از این خدمت استفاده کنند و به ازای هر فرزندی که برای آن‌ها به دنیا می‌آید دو سال به سنوات بیمه‌ای آن‌ها اضافه می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.