الصفدی و فیدان خواهان توقف فوری حملات اسرائیل در جنین شدند

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که این کشور و ترکیه تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری را محکوم می‌کنند.

به گزارش خبرآنی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت: تجاوز اسرائیل به جنین یک تنش خطرناک است. ما و ترکیه با این تجاوز مخالفیم و خواهان توقف فوری آن هستیم.

وی خواهان اقدام فوری بین‌المللی برای توقف این حملات شد.

وزیر خارجه اردن همچنین هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و گفت: این یک اقدام افراطی است که موجب افزایش نفرت می‌شود و نمی‌توان آن را در راستای آزادی بیان توجیه کرد.

وی گفت: روابط اردن و ترکیه مهم است و تأثیر مثبتی بر منافع مشترک و کل منطقه می‌گذارد. ما با مذاکرات سیاسی دوره‌ای برای تقویت همکاری موافقت کردیم.

الصفدی گفت: ما و ترکیه درباره لزوم تلاش فشرده برای حل بحران سوریه و پیشرفت در پرونده آوارگان اتفاق نظر داریم.

فیدان نیز تاکید کرد: ما باید فورا تهاجمات علیه برادران بیگناه فلسطینی و حملات شهرک نشینان را متوقف کنیم.

وی افزود: "ما از نزدیک آخرین تحولات فلسطین را دنبال می‌کنیم. حملات و تجاوزات شهرک نشینان به برادران بیگناه فلسطینی ما باید هرچه زودتر متوقف شود. ما نظرات خود را در مورد منافع کل منطقه به صورت آشکار و شفاف به مقامات اسرائیلی منتقل می‌کنیم".

فیدان تصریح کرد که ترکیه و اردن بر سر موضوع فلسطین و جایگاه اماکن مقدس به ویژه مسجد الاقصی توافق کامل دارند و آنکارا به نقش خاندان هاشمی در حفاظت از اماکن مقدس در بیت المقدس اهمیت می‌دهد و از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: «در بیانیه دیروز وزارتمان، ما حمله اسرائیل را به شدت محکوم کردیم و مجدداً از مقامات اسرائیلی خواستیم که عاقلانه عمل کنند و از چنین اقداماتی خودداری کنند.»

وی درباره روابط با مصر گفت: ترکیه و مصر که روابط تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی، استراتژیک و دینی دارند نمی‌توانند دور از یکدیگر باشند.

فیدان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد. وی گفت: فایده عضویت سوئد در ناتو بیش از هر زمان دیگری از بعد استراتژیک و امنیتی قابل بحث است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.