دمشق: ایستادگی غرور آفرین اهالی جولان مهر تاییدی بر زوال حتمی اسرائیل است

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای جدید ضمن محکوم کردن تجاوزات روزهای اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به شهروندان سوری ساکن بلندی‌های اشغالی جولان، ایستادگی آنها را نشانه قطعی بودن نابودی و زوال این رژیم توصیف کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه سوریه بار دیگر حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل علیه اهالی جولان اشغالی و سرزمین سوریه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: تروریسم رویکرد ذاتی مقامات اشغالگر اسرائیل بوده و هست و این رژیم همچنان قواعد حقوق بین‌الملل را نادیده می‌گیرند و مفاد منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های آن را که تأیید می‌کنند جولان عربی و سوری است، به حاشیه می‌برد.

در این بیانیه تاکید شده است: ایستادگی غرورآفرین مردم ما در جولان اشغالی مجدداً تأکید می‌کند که اشغالگری اسرائیل بدون شک زودگذر است و زوال این رژیم بدون شک قطعی است و پروژه‌ها و طرح‌های شهرک‌سازی این رژیم ضعیف‌تر از آن است که وابستگی و گرایش ملت ما در جولان را از بین ببرد.

بلندی‌های اشغالی جولان طی روزهای گذشته شاهد درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان سوری درپی اعتراض آنها به پروژه استعماری توربین‌های بادی اسرائیل در این منطقه بوده است.

در جریان این تجمعات اعتراضی اهالی جولان اشغالی نظامیان رژیم صهیونیستی به معترضان حمله کرده و شماری از آنها را مجروح و بازداشت کردند.

دولت سوریه پیش از این نیز حمله نظامیان اسرائیلی به سوری‌های ساکن جولان اشغالی را محکوم و اعلام کرد که جولان اشغالی بخش جدایی ناپذیر از خاک سوریه است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ بخش‌های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورد.

طی سال‌های گذشته، اسرائیل پروژه ایجاد ۲۵ توربین بادی برای تولید انرژی الکتریکی در جولان اشغالی را تصویب کرد.

طبق برنامه اشغالگران قرار است این پروژه در مساحت سه هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و یک و نیم کیلومتر از روستاهای عین قنیه به مرحله اجرا در بیاید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.