بایدن وضعیت اضطرار ملی در قبال کره‌شمالی را تمدید کرد

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا کنگره را از تصمیم خود برای تمدید اعلام وضعیت اضطراری ملی با توجه به تهدیدات کره شمالی مطلع کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره همچنین به خطرات گسترش تسلیحات هسته‌ای توسط کره شمالی اشاره کرد.

در این نامه که توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: وجود و خطر گسترش مواد شکاف‌پذیر قابل استفاده در تسلیحات در شبه‌جزیره کره، اقدامات و سیاست‌های دولت کره شمالی که شبه‌جزیره کره را بی‌ثبات کرده و نیروهای مسلح آمریکا، متحدان و شرکای تجاری در منطقه را تهدید می‌کند از جمله ادامه برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش و دیگر اقدامات تحریک‌آمیز، بی‌ثبات‌کننده و سرکوبگرایانه و سیاست‌های دولت کره شمالی همچنان برابر با تهدیدی غیرمعمول و اضطراری برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شوند.

بایدن در ادامه این نامه افزود: به همین خاطر به نتیجه رسیدم که تمدید اعلام وضعیت اضطراری ملی در رابطه با کره شمالی امری ضروری است.   

براساس این نامه، اعلام وضعیت اضطراری به صورت خودکار پایان می‌یابد مگر آنکه رئیس جمهور دست‌کم ۹۰ روز پیش از موعد این اعلامیه، اطلاعیه‌ای را در دفتر ثبت فدرال منتشر و به کنگره اعلام کند که این وضعیت اضطراری ادامه خواهد یافت.

در این نامه آمده است: من اطلاعیه‌ای را برای دفتر ثبت فدرال به منظور انتشار ارسال کردم و در آن تاکید داشتم که وضعیت اضطراری ملی در رابطه با کره شمالی که طبق حکم اجرایی ۱۳۴۶۶ مورخ ۲۶ ژوئن سال ۲۰۰۸ میلادی اعلام شده بود، باید پس از ۲۶ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی نیز ادامه یابد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.