تامین نیاز کشور به ماشین‌آلات حفاری جهت‌دار

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدرضا بداقی مدیرعامل یک شرکت صنعتی ضمن اشاره به فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان در حوزه تولید ماشین‌های صنعتی گفت: این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت مستمر در طراحی و ساخت ماشین آلات حفاری و ارائه خدمات زیر بنایی یکی از تولیدکنندگان نوآور و پیشرو در کشور است.

این فعال حوزه فناوری ادامه داد: تلاشگران این شرکت توانسته اند با پیاده سازی استانداردهای مختلف ایزو و ایمنی، مدیریت کیفیت و مفهوم بهبود مستمر را در خود نهادینه کند.

بداقی از ماشین‌های حفاری و برداشت خاک و شن در معادن روباز، تجهیزات پیشرفته حفاری گرد عمودی و افقی و تجهیزات پیشرفته حفاری مستطیل شکل روباز به عنوان محصولات دانش‌بنیان این مجموعه یادکرد و گفت: این محصولات و تجهیزات در معادن، صنعت خط انتقال و پروژه‌های عمرانی و ساختمانی توسط معدن‌کاران، پیمانکاران خط انتقال و پیمانکاران راه و ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این محصولات نمونه داخلی ندارند، ابعاد کوچک‌تر، وزن سبک‌تر، قدرت بالاتر، قیمت پایین‌تر و خدمات پس از فروش آسان‌تر را از مزیت‌های اصلی این محصولات نسبت به مشابهات خارجی آن دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: به ازای تولید هر ماشین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار یورو از خروج ارز جلوگیری می شود و این در حالی است که سالیانه ۱۵ الی ۲۰ دستگاه ماشین تولید می‌شود و عدد جمع شده برای جلوگیری از خروج ارز بالا و برای کشور بسیار کمک کننده است.

این فعال حوزه پژوهش با بیان اینکه زمینه اشتغال و توسعه پژوهش‌ها در این مجموعه فناور فراهم شده است گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند این درحالی است که با توجه به حلقه کسب و کار ایجاد شده این عدد برای اشتغال غیر مستقیم حدودا ۲۵۰ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش تاثیرگذاری در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دارد، عنوان کرد: جلوگیری از واردات محصولات مشابه و ارائه تسهیلات مالی به دلیل هزینه بالای نگهداری و تعمیرات میتواند برای توسعه محصول و بازار بسیار کمک کننده باشد.

منبع : مهر
برچسب ها :

تامین ماشین حفاری

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.