خراسان رضوی دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای سی آی اس است‌

خبرآنی/خراسان رضوی سرکنسول ترکمنستان گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده که سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس (CIS) است‌.

الیاس قایب اف امروز ۲۷ خرداد ماه در اولین نشست تجاری سرمایه گذاری ایران و ترکمنستان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد راسخ داریم که این نشست موجب ارتقاء بیش از پیش روابط تجاری دو کشور می‌شود. همانگونه که می‌دانیم طی مدت کوتاه اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تحکیم یافته است که مثال بازر آن سفر مقامات دو کشور و توافق‌های صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین سفرهای استاندارهای استان‌های همجوار از جمله استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی بر اساس یاداشت تفاهمنامه متقابل در زمینه روابط تجاری، فرهنگی، علمی میان دو کشور بوده است. برگزاری نمایشگاه تخصصی اقتصادی ایران در عشق آباد در فوریه ۲۰۲۳ و حضور ۷۰ شرکت ایرانی اثباتی بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

 سرکنسول ترکمنستان با اشاره به اینکه اطمینان داریم بازدیدهای هیات تجاری از گرگان و بجنورد مثمر ثمر خواهد بود، بیان کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌های مهم برای ترکمنستان بوده که سه گذرگاه مرزی گمرکی داشته که این سه گذرگاه دروازه ترکمنستان برای ورود به بازار کشورهای آسیایی و کشورهای سی آی اس است‌. 

وی افزود: اکنون روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف بهبود یافته و وارد دوره تاریخی جدیدی شده است.  

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.