معاریو: تحقیقات درباره عملیات سرباز مصری فروپاشی سامانه دفاعی اسرائیل را فاش کرد

معاریو: تحقیقات درباره عملیات سرباز مصری فروپاشی سامانه دفاعی اسرائیل را فاش کرد

روزنامه معاریو اعلام کرد، تحقیقات درباره حمله سرباز مصری در مرز با اراضی اشغالی شکست‌های عمیق و نگران کننده در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه معاریو  نوشت: ارتش اسرائیل باید تحقیقات جامعی را درباره عملیات محمد صلاح، سرباز مصری در مرزها که در آن سه سرباز اسرائیلی کشته شدند، انجام می‌داد و نتایج را به صورت شفاف به مردم ارائه می‌کرد. کوتاهی در مدیریت خطرات و عدم اجرای اقدامات و عدم وجود انضباط عملیاتی منجر به این حمله شد. در واقع این حمله نشان دهنده شکست‌های عمیق و نگران کننده در سامانه دفاعی اسرائیل است.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل می‌توانست مانع این حمله شود یا دست کم خسارت را به کمترین حد کاهش دهد. مثال‌های زیادی را می‌توان برای این مساله آورد که از جمله آن گشودن گذرگاه مرزی توسط سرباز مصری بود بدون اینکه هیچ کسی در سامانه دفاعی اسرائیل از این مساله خبر داشته باشد. نظامیان و ناظران در منطقه از این مساله اطلاع نداشتند و به دستورات فرماندهان عمل نکرده و تحلیل نادرستی از نشانه‌های قبل و بعد از حمله سرباز مصری ارائه کردند. اگر اسرائیل متوجه این اشتباهات می‌شد، می‌توانست مانع این حمله شود. این اشتباهات منجر به افزایش تصمیمات اشتباه شد که در نهایت منجر به فروپاشی سامانه دفاعی در منطقه مرزی با مصر شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.