روابط دوجانبه و اوکراین، محور رایزنی رهبران هند و آفریقای جنوبی

نخست‌وزیر هند و رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی طی مکالمه تلفنی خود پیرامون همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله درگیری اوکراین بحث و رایزنی کردند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از وب‌سایت "یونایتد نیوز آو ایندیا"، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در توییتر نوشت: من با سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی گفت‌وگو کردم. ما درباره پیشرفت در همکاری‌های دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله همکاری در بریکس و ابتکار صلح رهبران آفریقایی نسبت به درگیری اوکراین رایزنی کردیم.

آن‌ها همچنین طی این تماس علاوه بر اینکه توافق کردند با یکدیگر در تماس باشند، پیشرفت در روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند؛ روابطی که براساس "روابط تاریخی محکم و متقابل" شکل گرفته است.

مودی ضمن تاکید نسبت به درخواست همیشگی هند مبنی بر گفت‌وگو و دیپلماسی اظهار کرد: رئیس‌جمهور رامافوسا همچنین ابتکار صلح رهبران آفریقایی درباره وضعیت اوکراین را مطرح و من را از آن مطلع ساخت. هند همیشه از تمامی ابتکارهایی که با هدف تضمین ثبات و صلحی بادوام در اوکراین باشد، حمایت می‌کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور رامافوسا حمایت کامل خود را از ابتکارات هند به عنوان کشوری که در سال ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد، مطرح و تمایل خود را برای سفر به هند ابراز کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.