انتقال مواد پودری در کارخانجات با فناوری بومی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داغنش بنیان ریاست جمهوری، سیداحمدرضا مدینه مدیرعامل یک شرکت مهندسی با اشاره به طراحی و تولید سیستم های انتقال مواد دیسکی، عنوان کرد: با مشکلات حوزه انتقال مواد پودری در کارخانجات مختلف و به‌ویژه خطوط تولید محصولاتی مانند لوله ها و مقاطع و کامپاندهای پلیمری مواجه شدیم و نیاز به استفاده از سیستم های جدید و بسته به منظور ایجاد اتوماسیون، حذف گرد و غبار و کاستن از مشکلات و صدمات وارد شده به کارگران ما را برآن داشت تا با ساخت و آزمایش تجهیزات جدید مانند سیستم انتقال مواد دیسکی و سیستم های دوزینگ اتوماتیک در این عرصه ورود کنیم.

این فعال فناور با اشاره به تولید و طراحی فیلترهای وی وایر عنوان کرد: در طی پروژه های طراحی و ساخت کارخانه، با نسل جدید فیلترهای بادوام ضدگرفتگی آشنا شدیم و با توجه به ماهیت ویژه و قیمت بالا و وارداتی بودن آن‌ها در حوزه طراحی و ساخت خط تولید این نوع فیلترها ورود کردیم. پس از ۴ سال طراحی و ساخت دستگاه نمونه و هزینه، موفقیت حاصل شد و هم اکنون ضمن دارا بودن دانش فنی تولید این نوع فیلترها، دانش فنی ساخت تجهیزات تولید آن‌ها را نیز کسب کرده‌ایم و هم‌اکنون در حوزه‌های مختلف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و آب و فاضلاب، فولاد و تمامی حوزه‌های مرتبط با پساب، فعالیت داریم.

وی همچنین با اشاره به تولید اکچویتورهای پنوماتیک عنوان کرد: در مسیر انجام پروژه های انتقال مواد و اتوماسیون آن‌ها به ادوات و تجهیزاتی نیاز داشتیم که برخی از آنها به رغم پرمصرف بودن، وارداتی و گران بودند و از جمله این تجهیزات، اکچویتورهای پنوماتیک و چکش‌ها و ویبراتورهای بادی هستند که در این حوزه نیز با طراحی و قالب سازی مراحل تولید را شروع کردیم.

مدینه، با اشاره به نقش تولیدات داخلی در کاهش واردات و رفع نیاز صنایع داخلی به محصولات استراتژیک یادشده عنوان کرد: آماری از میزان خروج ارز برای واردات این محصول در دست نیست ولی با توجه به قیمت بالا و استراتژیک بودن آن در هر صنعت ، قاعدتا میزان قابل توجهی خواهد بود.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به اشتغال ایجاد شده با تولیدات شرکت، عنوان کرد: ۲۰ نفر بصورت مستقیم و تعداد زیادی قطعه ساز و تولید کننده دیگر طی فرآیند برون سپاری ساخت به‌صورت غیر مستقیم با ما همکاری می کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.