اجرای پروژه فیبر نوری از درب منازل در لرستان

خبرآنی/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری از درب منازل، گفت: در این طرح ۸۰ درصد خانوارهای شهری باید دسترسی به فیبر نوری داشته باشند.

مجتبی صارمی بیست و پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که بدل از سه‌شنبه‌های خبری لرستان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نقش اصلی و اساسی را اصحاب رسانه متحمل می‌شوند که به عنوان جهادگران عرصه تبیین که مورد تأکید رهبری بوده با اعلام صحیح و درست اخبار و اقدامات مسئولان روحیه امید را در جامعه و روحیه خدمت صادقانه را در بین مسئولان زنده نگه می‌دارید.

وی ادامه داد: نقش ارتباطات در زندگی امروزه تأثیرگذار است که در مواقع بحرانی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

صارمی افزود: در ایام کرونا کلیه فعالیت‌ها مجاز شد و اپراتورها ۲۳۰۰ مدرسه را به شبکه اینترنتی متصل کردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: در سیل پلدختر نیز ارتباطات پلدختر به طور کامل قطع شد، طی چند سال دو پروژه جایگزین برای فیبر نوری پلدختر تعریف و مخابرات زحمت آن را کشید که یکی در مرحله افتتاح و دیگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: براساس سرشماری سال ۹۵ در استان ۱۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که باید به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.

این مسئول گفت: تا اوایل سال ۱۴۰۱ روستاها را بررسی کردیم که ۳۱۷ روستا مشکل داشتند، جانمایی انجام و لوکیشن‌ها مشخص شد و مجوز و اعتبار کلیه این روستاها اخذ و جهت اجرای سایت جدید یا ارتقاء شبکه انجام شده است.

صارمی بیان کرد: تا امروز ۹۲ روستا را به شبکه ملی ارتباطات متصل کردیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: در حوزه توسعه ارتباطات روستایی چون کوهستانی هستیم مشکل دید رادیویی داریم که برای رفع آن ۱۰۵۰ کیلومتر فیبر نوری مجوز اخذ کردیم که ۲۲۵ کیلومتر انجام شده و بقیه پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که باید تا سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

وی با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری از درب منازل، ادامه داد: در این طرح ۸۰ درصد خانوارهای شهری باید دسترسی به فیبر نوری داشته باشند که در استان از طریق سه اپراتور داری مجوز در حال انجام است.

صارمی اضافه کرد: بزرگترین مزیت این پروژه ایجاد زیرساخت شهر هوشمند است و در سه دهه آینده حوزه ارتباطات ثابت در کشور و استان جایگاه خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.