مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ضمن بازدید از راهآهن رشت- کاسپین این خط ریلی را اولین پروژه اولویتدار سال جاری برای بهرهبرداری دانست و گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهرهبرداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق میشود.
به گزارش خبرآنی، خیراله خادمی ضمن بازدید از روند اجرایی پروژههای اولویتدار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راهآهن رشت- کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژهای که در سال ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
خادمی عملیات اجرایی راهآهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصه پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید. با بهرهبرداری از راهآهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم میشود.
آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک میرود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در ادامه دومین پروژهای که در استان گیلان در اولویت بهرهبرداری قرار دارد، آزادراه منجیل- رودبار اعلام کرد.
خادمی ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل میشود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود و افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.
انتهای پیام