دلایل مهاجرت سرمایه‌ها از اکوسیستم نوآوری استان‌های کم‌برخوردار کشور

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان با اشاره به چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های کم‌برخوردار، گفت: این امر موجب مهاجرت استارت‌آپ‌ها از این استان‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرآنی، آرش فره‌وشی در چهل و سومین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی ویژه استارت‌آپ‌های استان لرستان که صبح امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با انتقاد نسبت به حمایت از اکوسیستم نوآوری در استان‌های کمتر برخوردار، گفت: قوانین کشور که در این حوزه تدوین و مصوب شده، خوب است ولی در این قوانین مانع از سرمایه‌گذاری در استان‌های کم برخوردار شده است.

وی ادامه داد: در طول ۸ سال جنگ، استان لرستان یکی از استان‌های آسیب دیده از جنگ شد، ولی به عنوان استان جنگ‌زده قلمداد نشد و به دلیل عدم حمایت از ما، بسیاری از سرمایه‌ها، از این استان مهاجرت کردند.

فره‌وشی، با انتقاد به برخی از قوانین مصوب کشور، یادآور شد: برخی از قوانین مصوب در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به ضرر استان‌های محروم شده است؛ نمونه آن ماده ۱۱ قانون جهش تولید است.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه نوآوری بیشتر به سمت اکوسسیتم‌های بالغ‌تر و پویاتر می‌روند، خاطر نشان کرد: این شرایط موجب شده تا استارت‌آپ‌ها در این استان ایجاد نشوند و یا اگر کسب و کار دانش‌بنیانی راه‌اندازی شود، از این استان مهاجرت کنند.

فره‌وشی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در اصلاح این وضعیت می‌تواند نقش داشته باشد، ادامه داد: در این زمینه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

وی برگزاری رویدادهای جذب سرمایه صندوق نوآوری را تلاش مثبت در جذب سرمایه در این استان عنوان کرد و گفت: منابع ملی برای همه استان‌های کشور است و لازم است همه کشور از این منابع منتفع شوند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.