اجرای آزمایشی پیش‌نویس ارزیابی دانش‌بنیان‌ها از اواخر اردیبهشت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری از اجرای آزمایشی پیش‌نویس ارزیابی دانش‌بنیان‌ها از اواخر اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنی، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در اولین نشست خبری خود با رسانه‌ها با موضوع تشریح برنامه‌های معاونت علمی که امروز صبح در محل ساختمان این معاونت برگزار شد، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را از مسائل جدی معاونت علمی دانست و گفت: در این راستا از ابتدای فعالیت این دوره ماموریت جدی به معاونت علمی ابلاغ شده که آن هم اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: ما برای توسعه هیچ راهی جز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان نداریم و امید داریم با سیاست‌های جدیدی که طراحی شده، نسل چهارم معاونت علمی، شاهد رشد اقتصاد دانش بنیان و افزایش سهم آن در GDP کشور باشیم.

وی برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شرکت در افق ۱۴۰۴ را از برنامه‌های معاونت نام برد و ادامه داد: طی ۱۰ سال تنها ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان تاییدیه دریافت کردند و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۰۰ شرکت تاییدیه دریافت کرده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال همه دانش‌آموختگان، ایجاد ۲۰ شرکت دانش‌بنیان تا  افق ۱۴۰۴ ضروری دانست.

تهیه پیش‌نویس طرح جدید دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها تصویب و طی ۱۲ سال اجرایی شد و از سال گذشته نیز طرح جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب رسید تا در نقاطی که عدم هماهنگی و عدم تناسب جدی به چشم می‌خورد، بر اساس این قانون مرتفع شود؛ از این رو قانون جهش تولید دانش‌بنیان، دستمایه تغییر نظام ارزشیابی دانش‌بنیان‌ها در کشور شده است‌.

وی اضافه کرد: در این راستا  در جلسه راهبردی شورای راهبری محصولات دانش‌بنیان که قرار است دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود، پیش‌نویس طرح جدید دانش‌بنیان‌ها ارائه می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این پیش‌نویس بر اساس نظرات دانش‌بنیان‌ها در راستای ارتقای نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف است، یادآور شد: بر اساس این طرح، نظام دانش‌بنیان‌ها ارتقاء می‌یابد و بناست که به صورت آزمایشی از اواخر اردیبهشت اجرایی شود. این طرح بر مبنای تأثیرگذاری شرکتها، کیفیت موضوعی و فرایند و رشد شرکت‌ها نگاشته شده است.

ادامه دارد

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.