فیلیپین: آمریکا اجازه استفاده از پایگاه‌های ما برای تایوان را ندارد

فیلیپین اعلام کرد، اجازه نمی‌دهد تا آمریکا تسلیحاتش را در پایگاه‌های مشترک نظامی ذخیره کند و از آن برای انجام عملیات در تایوان بهره ببرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، انریکه مانالو، وزیر امور خارجه فیلیپین در جلسه سنا گفت که این کشور به آمریکا اجازه نمی‌دهد تا تسلیحاتش را برای استفاده در عملیات در تایوان در پایگاه‌های نظامی مشترک با مانیل ذخیره کند.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که دولت مانیل موافقت کرده چهار پایگاه نظامی دیگر به صورت مشترک با آمریکا و تحت پیمان همکاری دفاعی توسعه یافته که ۲۰۱۴ امضا شد، مورد استفاده قرار بگیرند.

در اوایل ماه جاری میلادی، مانیل چهار پایگاه نظامی جدید را برای استفاده مشترک با ایالات متحده تحت پیمان مشترک نظامی اعلام کرد که خشم چین را برانگیخت و باعث شد تا پکن نسبت به "تنش‌های بیشتر" در منطقه هشدار دهد و از کشورهای همسایه خواست تا انتخاب‌هایی" به نفع "منافع خود داشته باشند.

پیمان همکاری دفاعی توسعه یک قرارداد نظامی است که بین مانیل و واشنگتن در زمان دولت آکینو، رئیس جمهوری سابق فیلیپین امضا شد، امکان افزایش حضور چرخشی سربازان، هواپیماها و کشتی‌های آمریکایی در پایگاه‌های نظامی فیلیپین و همچنین ساخت تاسیسات برای ذخیره سوخت و تجهیزات را فراهم می‌کند اما حضور نیروهای آمریکایی دائمی نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.