لزوم همکاری و هم افزایی مسئولان و مردم بر تثبیت مالکیت‌ها و اجرای کامل قانون حدنگار

خبرآنی/اردبیل رئیس کل دادگستری استان بر لزوم همکاری و هم افزایی مسئولان و مردم بر تثبیت مالکیت‌ها و اجرای کامل قانون حدنگار تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل ۲۳ فروردین در مراسم اهدای لوح تقدیر از سوی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وی، گفت: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان اجرای کامل و جامع قانون حدنگاری است.

وی تصریح کرد: اجرای این قانون چه در بحث اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز چه در بحث زمین‌های کشاورزی اشخاص حقیقی عامل مهم و اساسی در پیشگیری و مقابله با اختلافات و دعاوی ملکی است.

کثیرلو افزود: ضروری است ضمن هماهنگی، تعامل و همکاری همه مسئولان استانی و شهرستانی متولی امر از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی در اطلاع‌رسانی و آگاهی دهی به زارعین و کشاورزان از فواید این قانون نهایت بهره‌مندی برده شود تا شاهد موفقیت بیش از پیش استان در اجرای قانون حدنگاری باشیم.

یادآور می‌شود؛ با پیگیری جدّی دادگستری استان در شورای حفظ حقوق بیت المال و به همّت اداره کل منابع طبیعی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تمامی اراضی ملّی و منابع طبیعی استان به مساحت ۹۵۶ هزار هکتار که در حدود ۵۵ درصد کل مساحت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است با تهیه نقشه و جانمایی آن در سامانه کاداستر سنددار شده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.