رهبر کره شمالی خواستار «بازدارندگی جنگی تهاجمی‌تر» شد

خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، کیم جونگ اون خواستار تقویت بازدارندگی جنگی کشورش به روشی "کاربردی و تهاجمی‌تر" شده تا بتواند با تخاصم آمریکا و کره جنوبی مقابله کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارش خود نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشست کمیسیون مرکزی ارتش درباره تلاش‌های مداوم جهت ارتقاء بازدارندگی جنگی کشورش و مقابله با اقدامات تنش‌زا امپریالیست‌های آمریکا و خائنان دست نشانده کره جنوبی گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، کره شمالی به رزمایشات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی واکنش‌های تندی نشان داده و می‌گوید که این دو متحد برای  یک "جنگ تمام عیار" آماده می‌شوند و پیونگ‌یانگ را مجبور می‌کنند تا دست به "اقدامات قدرتمند و کاربردی" از جمله عملیات‌های نظامی بزند.

طی این نشست، کیم دستور داد تا با سرعت زیاد بازدارندگی جنگی کشورش را به روشی "کاربردی و تهاجمی‌تر" تقویت کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین افزود که طی این نشست مقامات و رهبر کره شمالی درخصوص آمادگی "انواع اقدامات نظامی و تمامی اقدامات متقابل علیه دشمن" به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نیروهای آمریکا و کره جنوبی از ماه مارس یک سری رزمایش‌های مشترک سالانه‌ را از جمله مانورهای دریایی و هوایی در مقیاسی بزرگ برگزار کرده‌اند؛ رزمایش‌هایی که طی آن‌ها از یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن‌هایی نظیر بی-۵۲ و بی-۱بی استفاده شد. کره شمالی بارها واکنش‌های تندی نسبت به این رزمایش‌ها نشان داده و تاکید کرده که این رزمایش‌ها "تمرینی برای حمله" هستند.

کوان یانگ-سه، وزیر اتحاد مجدد کره جنوبی که مسئول مدیریت امور بین مرزی است، نسبت به عدم پاسخگویی کره شمالی به خط تماس نظامی بین دو کره ابراز تاسف کرد و این اقدام پیونگ‌یانگ را "غیرمسئولانه" خواند.

وی در یک کنفرانس خبری افزود: ما نسبت به اقدامات غیرمسئولانه و یکجانبه کره شمالی ابراز تاسف می‌کنیم و قویا هشدار می‌دهیم که این کشور در نهایت خود را منزوی خواهد کرد و در موقعیت بسیار دشواری قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعیه وزارت دفاع کره جنوبی، مقامات ارشد دفاعی این کشور و ایالات متحده آمریکا قرار بوده طی دوشنبه و امروز گفت‌وگوهای دفاعی مشترک خود را در واشنگتن برگزار کنند و از موضوعات محوری این گفت‌وگوها می‌توان به پاسخ‌های مشترک به "تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی" اشاره کرد. ژاپن هم قرار است روز جمعه جهت برگزاری گفت‌وگوهای سه‌جانبه دفاعی به این کشورهای مذکور ملحق شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.