جانمایی بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان بجنورد، منتظر تصمیم شورای شهر ماند

خبرآنی/خراسان شمالی جانمایی نخستین بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و فوق تخصصی زنان و کودکان در مرکز خراسان شمالی، منتظر تصمیم اعضای شورای شهر بجنورد ماند.

به گزارش خبرآنی، صد و یکمین جلسه رسمی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد ۱۴ فروردین ماه با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه جانمایی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و کودکان در بجنورد بود.

این موضوع به دنبال اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی از محل اعتبارات دولتی وزارت بهداشت و تاکیدات استاندار خراسان شمالی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیری برای جانمایی این بیمارستان در سال گذشته نیز مطرح بود که شهرداری طی نامه ای به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد زمینی با وسعت مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان در مرکز شهر ندارد لذا باید مکانی دیگر برای احداث آن جانمایی شود یا از ظرفیت سایر دستگاه های دولتی استفاده شود.

نیازمند نگاه ویژه به زنان هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در خصوص این موضوع اظهار کرد: در بجنورد نیازمند نگاه ویژه به حوزه زنان هستیم و ساخت بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان را به فال نیک گرفته و بادقت برای جانمایی آن، عمل خواهیم کرد.

جمشید عین بیگی گفت: بدین منظور باید در جانمایی این بیمارستان نگاه های کارشناسی و پدافند غیر عامل را رعایت کنیم و مکانی که بیشتر به نفع مردم است انتخاب شود.

وی ادامه داد: همه اعضای این جلسه با این موضوع موافق هستند صرفاً باید کار کارشناسی برای جانمایی آن انجام شود تا آنچه به نفع مردم است اتفاق بیفتد و شاهد تکرار تجربیات تلخ گذشته نباشیم.

شهربازی تبدیل به بیمارستان شود

سید محسن موسوی رئیس مرکز آموزش و پژوهش شورای اسلامی شهر بجنورد به عنوان مخالف جانمایی این بیمارستان در محدوده گلستان شهر و موافق با جانمایی آن در شهربازی بجنورد گفت: اگر شرایط مختلف را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که شهربازی بجنورد بهترین مکان برای ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و کودکان است.

وی افزود: ساخت این بیمارستان نیازمند زیرساخت‌های تاسیساتی است، جنس خاک اهمیت دارد و دسترسی به آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تجربه ساخت بیمارستان امام حسن (ع) در فاصله ای دور از شهر بجنورد، یک تجربه تلخ به حساب می آید، ادامه داد: بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان مربوط به قشری از جامعه است که آسیب پذیری بیشتری دارند لذا فاصله این بیمارستان از شهر بسیار مورد اهمیت است.

موسوی با تاکید بر اینکه گلستان شهر به لحاظ سیل خیزی موقعیت مناسبی نیست، ادامه داد: باید این موضوع را در نظر بگیریم که صرفاً تا پایان فروردین ماه برای تعیین تکلیف این موضوع فرصت باقی مانده است؛ همچنین تجربه ساخت این مراکز درمانی در فضای سبز شهری را می توانیم در سایر شهرها از جمله پارک ملت مشهد ببینیم.

نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی

علی اربابی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در موافقت با احداث این بیمارستان در گلستان شهر و مخالفت با احداث آن در شهربازی بجنورد، تاکید کرد: در صورتی که بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در شهربازی بجنورد ساخته شود و زمین آن بدین منظور اختصاص یابد، چیزی از شهربازی بجنورد باقی نمی ماند.

وی تاکید کرد: بیشتر مراکز درمانی بجنورد در مرکز و جنوب شهر قرار دارد و در شمال شهر چنین مراکزی وجود ندارد. بعضی از آن‌ها نیز قرار است ساخته شود که حداقل ۵ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید.

وی تصریح کرد: به لحاظ پدافند غیرعامل و دسترسی های مردم، ساخت این بیمارستان در محدوده گلستان شهر می توانند گزینه بهتری نسبت به شهربازی بجنورد باشد.

وی ادامه داد: اگر این بیمارستان در مرکز شهر و یا شهربازی بجنورد ساخته شود گره ترافیکی هسته مرکزی شهر و خیابان های اطراف را بیش از پیش کور می‌کند و مشکلات ترافیکی شهر نیز دو چندان می شود.

اربابی تصریح کرد: در وضعیت فعلی به دنبال راه حل برای باز کردن گره ترافیکی در شهر بجنورد هستیم و احداث این بیمارستان در شهربازی مشکلات عدیده ای را به وجود خواهد آورد. اگر این اتفاق بیفتد برای رسیدن بیماران یا نیروهای امدادی نیز مشکلاتی به وجود می آید.

وی تاکید کرد: ساخت بیمارستان امام حسن (ع) در ان فاصله دور، نادرست بود اما ساخت آن بیمارستان در وسط شهر و در دل ترافیک نیز اشتباه است. به قول معروف نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی!

زمین به این وسعت نداریم/ شهربازی سند ندارد

موسوی مسئول املاک شهرداری بجنورد نیز در این جلسه گفت: مشکل اول این است که شهربازی بجنورد سند رسمی ندارد و واگذاری آن برای ساخت بیمارستان چالش های خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: تجربیات گذشته برای تغییر کاربری در شهربازی بجنورد نشان داده است که این محل خط قرمز مردم است و مردم موافق این موضوع نیستند.

وی تاکید کرد: ساخت این بیمارستان در بجنورد نیازمند فضایی به وسعت ۶ تا ۱۰ هکتار است که چنین فضایی در درون شهر در اختیار شهرداری نیست.

جانمایی بیمارستان فوق تخصصی زنان و کودکان بجنورد، منتظر تصمیم شورای شهر ماند

به کمیسیون ارجاع شود

یوسف مغروری رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص گفت: ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که جانمایی این موضوع و در دستور کار قرار گرفتن آن نیازمند ارسال لایحه ای از سوی شهرداری است و صرف اینکه نامه ای یا تاکیدی از استانداری شده است برای مطرح شدن آن در صحن علنی کفایت نمی کند.

وی ادامه داد: بر فرض اینکه لایحه آن نیز از سوی شهرداری ارسال شد؛ این موضوع باید به صورت کارشناسی شده و در کمیسیون تخصصی یا تلفیقی بررسی شود که البته از آنجایی که محدودیت زمانی وجود دارد می توانیم به سرعت آن را در دستور کار کمیسیون ها قرار دهیم تا به نتیجه درست برسیم.

زمین های مختلف سنجیده شود

اعظم السادات افشین فر رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این خصوص بیان کرد: برای این موضوع باید زمین های در اختیار شهرداری را در نقاط مختلف شهر ببینیم تا شاید بتوانیم حتی در نقاط مختلف به سمت تملک املاک شخصی نیز حرکت کنیم و فضای مناسب برای احداث این بیمارستان و دسترسی بهتر مردم به آن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: البته باید لایحه این موضوع نیز از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال شود. همچنین نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم تا نهایتاً بهترین تصمیم برای مردم شهر گرفته شود.

ارجاع به کمیسیون

به گزارش خبرآنی، پس از اعلام نظر های مختلف، قرار شد موضوع جانمایی زمین برای احداث بیمارستان فوق تخصصی ۳۲۰ تختخوابی زنان و کودکان بجنورد به کمیسیون تلفیقی عمران، معماری و شهرسازی و کمیسیون خدمات و زیست شهری ارجاع و در اسرع زمان نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.