به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، این لایحه شرکت های بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش هایی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می کنند، اجازه ندارند مالک پلتفرم های تبادل تبلیغات و همچنین تقاضا یا تامین آن باشند.
مالک یک پلتفرم تامین تبلیغات آگهی آنلاین نمی تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را دراختیار داشته باشد. در این میان شرکت هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می دهند، نمی توانند پلتفرم های دیگری داشته باشند.
شرکت هایی با حجم متوسط یا بزرگتر که تراکنش هایی بیش از ۵ میلیارد دلار را کنترل می کنند نیز به جای آنکه مناقصه تبلیغات را به طور عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات های خودشان باشد، باید فرایند را به بهترین شکل اجرا کنند.
آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت های فنی و داده را فراهم کنند. اگر آنها کسب و کارهایی در ۲ سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سواستفاده و تضاد منافع انجام دهند.
ترکیبی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی از جمله مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام کرده اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش های قابل توجهی از کسب وکارشان را جدا کنند.
البته به گفته سیاستمداران ممکن است آمازون نیز مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را به عنوان هدف اصلی آن مشخص کرده اند.
آنها با توجه به آنکه شرکت مذکور با شکایت های متعدد از سوی وزارت دادگستری ایالت های مختلف آمریکا روبرو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به شیوه ای غیرعادلانه متهم کرده اند.