هشدار ۲۵۵ سرمایه دار یهودی آمریکا به نتانیاهو درباره توقف سرمایه گذاری

۲۵۵ سرمایه دار یهودی آمریکا به نخست وزیر اسرائیل هشدار دادند که در صورت اجرای طرح تعدیل قانون قضائی سرمایه گذاری‌های خود را متوقف خواهند کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از «القدس العربی»، در پیام این سرمایه داران که متن آن را رسانه‌های اسرائیلی فاش کرده‌اند آمده: «دفترهای متعددی در اسرائیل داریم که تعداد زیادی از شهروندان را استخدام کرده است و سرمایه گذاری‌های زیادی در این منطقه انجام داده‌ایم و شرکت‌های ما از نظر راهبردی متکی به اسرائیل است».

در این پیام آمده: «ما نسبت به پیشنهاد تغییرات مربوط به نظام قضایی و قانونی ناخشنود هستیم، می‌دانیم که هیچ نظام آرمانی وجود ندارد و بسیاری از اشخاص هم تغییر را لازم می‌دانند».

همچنین در پیام ذکر شده است: با وجود این، به نظام قضائی مستقل باور داریم و این یک موضوع ضروری برای برپایی «دموکراسی» است و ضامن تأمین حقوق شهروندان و اقلیت‌ها می‌شود.

در این پیام هشدار داده شده که برخی از بازرگانان بزرگ قصد دارند نسبت به اسرائیل به عنوان مقصدی راهبردی برای سرمایه گذاری و تامین آمادگی و ساخت مراکز مهندسی تجدید نظر کنند و بدین ترتیب دفاع از اسرائیل در عرصه بین‌الملل دشوار خواهد شد.

طی روزهای اخیر در اسرائیل اعتراضات گسترده‌ای علیه برخی قوانین جهت جلوگیری از قدرت قوه قضائیه شکل گرفته است.

روز شنبه در دهمین هفته پیاپی بیش از ۲۰۰ هزار تن در شهرهای گوناگون اسرائیل علیه طرح کابینه برای تعدیل قانون قضائی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات صدها تن از افسران بازنشسته و مسؤولان سابق دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و موساد و بازرگانان و وکلا و رهبران احزاب مخالف مشارکت دارند و میانگین تعداد شرکت‌کنندگان در آن ۲۵۰ هزار تن برآورد شده است.

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات، «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل از نتانیاهو خواست که طرح تعدیل قضائی را پس بگیرد و تأکید کرد که این طرح «آغازی برای پایان دموکراسی است».

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.