لزوم برندسازی در عرصه تولید در استان مرکزی

خبرآنی/مرکزی معاون وزیر کشور بر برندسازی در استان مرکزی توسط تولیدکنندگان تاکید کرد. وزیر کشور بر لزوم برندسازی در استان مرکزی توسط تولیدکنندگان تاکید کرد.

محسن کوشش‌تبار ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی، توجه به زنجیره‌های ارزش راهبردی در سراسر کشور، توجه به دیپلماسی اقتصادی کشورهای همسایه و صادرات بویژه هدف‌گذاری برای کشورهای روسیه و تکمیل اطلس سرمایه گذاری استان‌ها را سه حرکت راهبردی وزارت کشور بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی برنامه‌ریزی جدی دارد، گفت: واحدهای تولیدی با تکمیل زنجیره خود شامل صادرات، سرمایه‌گذاری و توسعه و شناخت دقیق از فرصت‌های استان حمایت می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزرات کشور با طرح این سوال که جایگاه استان مرکزی در GDP کشور کجاست و آیا این جایگاه قابل قبول است یا خیر؟ گفت: قطعا استاندار از این جایگاه راضی نیست، آنچه در مدیریت استان در این سفر شاهد بودم، برنامه ریزی برای برداشتن قدم‌ها و تحقق اهداف با نگاهی بلند همراه با مطالعه و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت برای پیشبرد مسائل بود.

وی با اشاره به راه اندازی جسورانه ستاد اقتصاد دریا و تامین نیاز سواحل مکران در استان صنعتی مرکزی که در مرکز کشور واقع شده است، بیان کرد: این اقدام استان به این معناست که استاندار ظرفیت‌های ویژه ای را در استان دیده است؟ چه کسی تصور می‌کرد که نگاه استان مرکزی به آب‌های آزاد و سواحل مکران باشد و چه کسی تصور می‌کرد همه صنایع استان با نگاه بلند به پروژه‌های بزرگ فکر کنند بنابراین با این نگاه باید تجدیدنظری در سرعت عمل خود داشته باشیم.

کوشش تبار با بیان اینکه تهیه اطلس سرمایه‌گذاری به معنای رفع مشکلات به صورت برخط است، گفت: محصولاتی که در استان تولید می‌شوند باید برند داشته باشند. تولید کنندگان باید برندسازی کنند. کار صنایع استان سنگین است چراکه در مهد صنعت کشور مستقر هستید و خوشبختانه چهره جدیدی از استان را شاهد هستیم و اطلس سرمایه‌گذاری باید بتواند ریسک پذیری پایین سرمایه گذاری را بسنجد.

وی افزود: از ۱۹۰ فرصت سرمایه‌گذاری مطرح شده در کشور، ۱۹ گزارش مربوط به استان مرکزی است که قابل قبول است، اما این استان ۱۲ شهرستان دارد و باید تمام شهرستان‌های استان مرکزی ۱۰ فرصت خود را طراحی کنند و صنایع استان با توان رهبری و سازمانی که دارد نباید شب و روز داشته باشند.

کوشش‌تبار اضافه کرد: صدور مجوز کاداستر نشان از جهادی بودن و شناخت مسیر درست دارد. باید صدور مجوز در اسرع وقت انجام شود و سرمایه‌گذار روی چشم ما باشند و نباید این اهمیت تنها در کلام محدود شود.

وی با اشاره به اهمیت مرکز خدمات سرمایه گذاری اظهار کرد: کار حوزه سرمایه‌گذاری سنگین است و مجموعه مدیریتی دقیق و پر کاری را استان مرکزی می‌طلبد. نتیجه کار برای ما اهمیت دارد و امید است سال آینده شاهد تحولات بسیاری در استان مرکزی باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.