یک شکایت حقوقی، از فشار مالی بر اعضای خاندان حاکم در عربستان پرده برداشت

گزارش‌ها درباره شکایت حقوقی علیه یک شاهزاده سعودی در صدر رسانه‌های انگلیسی قرار گرفت و در سایه پیگیردی که خاندان حاکم از جانب محمد بن سلمان در معرض آن قرار دارند، از فشار مالی بر اعضای خاندان حاکم عربستان پرده برداشت.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت سعودی‌لیکس، طبق اعلام دیده‌بان اروپایی در مسائل خاورمیانه، شکایتی علیه خالد بن سلطان بن عبد العزیز آل سعود، شاهزاده سعودی و پسر بزرگ سلطان بن عبدالعزیز آل سعود که پیش از این معاون وزیر دفاع بود و در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۳ برکنار شد، در لندن تنظیم و ارائه شد.

روزنامه فایننشال تایمز چاپ انگلیس در گزارشی نوشت، شاهزاده خالد بن سلطان در لندن تحت پیگرد قضایی قرار گرفت. شرکت ایرلندی Yuntian ۱۰ وابسته به بانک مینشنگ چین پرداخت دست‌کم ۳۰ میلیون پوند از صورت‌حساب‌های پرداخت نشده و سود یک هواپیمای تجاری اجاره شده توسط شرکت  Dream Aircraft در سال ۲۰۱۷ را به موجب ضمانت شاهزاده سعودی خواستار شد.

به نوشته این روزنامه، وام دهنده خواستار اجرای حکم برای اقامتگاه مجلل The Holme در ریجنت پارک در لندن و فروش آن به مبلغ ۲۵۰ میلیون پوند بوده و مدعی است، شاهزاده خالد به دلیل صورت‌حساب‌های هواپیمای ویژه مدل بوئینگ ۷۸۷ از جمله مالکان حقیقی آن است.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت، قیمت درخواست شده برای این ملک بالغ بر ۲۵۰ میلیون پوند است و اگر معامله انجام شود، آن گران‌ترین ملک فروخته شده در لندن خواهد شد.

روزنامه یاد شده در ادامه نوشت، اختلاف‌نظر بر سر این ملک، توجه‌ها را به معاملات ملکی سرمایه‌گذاران ثروتمند خارجی در لندن و نیز فشار مالی بر اعضای خاندان حاکم در عربستان جلب کرده است.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت، این شکایت به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد که شرکت Dream Aircraft پرداخت مبلغ قرارداد اجاره را متوقف کرد.

مسائل مالی اعضای خاندان حاکم در عربستان تحت فشارهایی از سوی محمد بن سلمان قرار گرفته است. به نوشته روزنامه یاد شده، پس از آنکه ریاض طرح مبارزه با فساد را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد، وضعیت مالی شاهزاده خالد به شدت تغییر کرد و در این طرح حدود ۳۰۰ تن از شاهزادگان، بازرگانان و دیگر افراد بازداشت شدند.

این روزنامه انگلیسی نوشت، اسناد دادگاه نشان می‌دهد وام دهنده ژوئیه ۲۰۲۲ حکمی به ارزش بیش از ۳۰ میلیون پوند علیه شرکت Dream Aircraft و شاهزاده گرفت.

کاخ مجلل ریجنت پارک پس از آنکه مهلت پرداخت وامی که مالک آن با ضمانت شاهزاده سعودی گرفته بود، به مالکیت بانک در آمد و به عنوان گران‌قیمت‌ترین قرارداد ملکی لندن برای فروش عرضه شد.

فایننشال تایمز نوشت، این کاخ که پیش‌بینی می‌شود به قیمت ۲۵۰ میلیون پوند فروخته شود، اسناد ملکی نشان می‌دهد که مالک سابقش شاهزاده عبدالله بن خالد بن سلطان، یکی از اعضای خاندان حاکم در عربستان و نماینده این کشور در سازمان ملل در وین و چند تن دیگر از اعضای خانواده او است.

طبق اظهارات سه منبع آگاه، پس از آنکه شاهزاده سعودی یک وام ۱۵۰ میلیون پوندی گرفت و سند کاخ را همراه با دارایی‌های دیگری همانند یک خانه و یک هواپیما در نیویورک به عنوان تضمین داد و نتوانست آن را در زمان مقرر پرداخت کند، این دارایی‌ها به مالکیت بانک درآمد.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، در صورتی که کاخ به قیمت ۲۵۰ میلیون پوند فروخته شود، بالاترین قیمت معامله خانه در لندن خواهد بود. شرایط غیرعادی فروش آن توجه‌ها را به معاملات ملکی سرمایه‌گذاران ثروتمند خارجی در لندن جلب کرد چراکه در اکثر مواقع چنین معامله‌هایی محرمانه باقی می‌ماند.

در دهه گذشته خریداران به صورت گسترده‌ای به بازار خانه‌های لوکس در لندن جذب شدند و انگلیس را به دلیل قوانین ملکی که امکان خرید بدون افشای هویت خریدار را فراهم می‌کند، ترجیح می‌دهند.

لندن اخیرا به دنبال روشن کردن وضعیت ملک‌هایی است که نامشخص هستند و می‌خواهد به نهادهای خارجی فشار آورد که یا وضعیت ملک خود را اعلام کرده و یا جریمه پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.