اعتصاب غذای رهبر محبوس اخوان المسلمین/ زندانیان سیاسی مصری دست به خودکشی می‌زنند

رهبر محبوس اخوان المسلمین مصر در اعتراض به رفتار بد و اهمال کاری پزشکی اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از عربی ۲۱، محمد بدیع ۷۹ ساله، رهبر گروه اخوان المسلمین، بزرگترین گروه اپوزیسیون مصر که قبلا به مدت ۹ سال در سلول انفرادی حبس بود، اکنون در زندان بدر ۳ اعتصاب غذا کرده است.

زندان بدر ۳ که برخی از زندانیان عقیدتی برجسته کشور در آن محبوس هستند در هفته‌های اخیر به خاطر  شرایط دشوار از جمله ممنوعیت ملاقات با خانواده و نظارت ناکافی بهداشتی شاهد اعتصاب غذای دسته جمعی و چندین مورد اقدام به خودکشی بوده است.

در ماه میلادی جاری حسام ابو شروق داخل سلول خود خودکشی کرد، محمد ترک ابو یاره دیگر زندانی بود که پس از اینکه مقامات زندان اجازه ندادند با خانواده اش که در مناطق زلزله زده ترکیه زندگی می کنند، تماس بگیرد، اقدام به خودکشی کرد. زندانی سوم، عوض نعمان هم اقدام به خودکشی کرد و پس از آسیب دیدن، به بیمارستان زندان منتقل شد.

این زندانیان در نامه‌ای که به خانواده‌های بازداشتی ها ارسال کرده‌اند، از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و مکانیزم سازمان ملل خواستند برای پایان دادن به مصیبت‌های آنها و مجازات مقامات مصری مداخله کنند.

"کمیته عدالت"، یک سازمان حقوق بشری مستقر در ژنو، اعلام کرد که از زمان افتتاح زندان بدر ۳ تاکنون مرگ حداقل پنج زندانی را به دلیل سهل انگاری پزشکی ثبت کرده است.

سازمان عفو بین الملل هم قبلاً در گزارشی اعلام کرد، زندانیان زندان بدر ۳ در شرایط دشوار و غیر انسانی به سر می برند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.